Reklama
aplikuj.pl

Dla McLarena jest jeden wróg hybrydowej technologii

McLaren 765LT, waga McLaren, hybryda McLarena, waga dla McLarena, masa pojazdu McLaren, hybryda McLaren

Dla McLarena waga samochodu jest na tyle kluczowa, że to właśnie ona nakreśla przyszłe super- i hipersamochody. Jednak technologia hybrydowa swoje waży, a dla marki jest po prostu nieuniknionym kierunkiem.

Wraz z nieuniknionym przyjęciem elektrycznych układów waga każdego samochodu wzrośnie. To niepokoi McLarena, co po raz kolejny wyjawił jeden z najważniejszych włodarzy – tym razem co nieco powiedział Mike Flewitt, CEO McLaren Automotive:

Zmniejszenie masy pojazdu znajduje się w centrum naszej strategii dla następnych generacji supersamochodów McLaren. Jesteśmy już liderem w swojej klasie i dążymy do dalszego obniżania ciężaru, aby być w najlepszej możliwej pozycji, aby zmaksymalizować wydajność i wydajność modeli hybrydowych, które zostaną wprowadzone do 2025 roku.

Dalej zaznaczył, że:

Masa pojazdu jest wrogiem wydajności, niezależnie od tego, czy samochód ma konwencjonalny silnik spalinowy, czy w pełni zelektryfikowany układ napędowy. Dlatego wygrana w wyścigu wagi jest dla nas absolutnym priorytetem.

Nacisk na coraz lżejsze samochody wywodzi się z początku premiery nowego 765LT, a więc najnowszego samochodu z linii hardcorowych supersamochodów McLarena. Ten ograniczony produkcyjnie samochód waży zaledwie 1229 kg, co czyni go o 80 kg lżejszym samochodem niż 720S, na którym jest oparty.

Czytaj też: Jak ten McLaren 570S poradził sobie z zalaną ulicą?

Szereg środków zmniejszających wagę w połączeniu z 754 końmi wyrzuconymi przez 4-litrowy silnik V8 samochodu pomaga osiągnąć prędkość 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy i 200 km/h w 7,2 sekundy.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News