Reklama
aplikuj.pl

Coś, czego nie podaje Tesla, czyli moc i moment obrotowy dwóch wersji Modelu 3

Model 3, Tesla, wydajność Modelu 3, Model 3 na hamowni

Jeśli śledzicie wiadomości związane z samochodami Tesli, to z pewnością zauważyliście, że nieczęsto podaje się ich wydajność w liczbach. Czas to zmienić.

Na całe szczęście serwis Insideevs postanowił uszczknąć rąbka tajemnicy ze swoich testów Tesli Model 3 w wydaniu Standard Range Plus oraz Performance. Jak myślicie, jak dużo koni mechanicznych i niutonometrów są w stanie wycisnąć te samochody elektryczne na hamowni?

Co najciekawsze, ale co zapewne wie każdy z Was, Tesla oficjalnie nie deklaruje momentu obrotowego i mocy, więc tego typu testy są jeszcze ciekawsze. Jednak przed rozpoczęciem trzeba wyjaśnić kilka kwestii. Na samym początku „moc” – tą można podawać zarówno w kilowatach, jak i koniach mechanicznych, dlatego ważne jest, żeby mieć z tyłu głowy przelicznik, że: 100 kW ≈ 136 KM a 1 kW ≈ 1,36 KM.

Model 3, Tesla, wydajność Modelu 3, Model 3 na hamowni

Zdecydowanie ważną kwestią jest też specyfika elektrycznego układu napędowego. Ten w przeciwieństwie do silnika spalinowego nie może pracować z maksymalną mocą przez dłuższy czas, dlatego rozróżniamy moc szczytową i ciągłą, z czego ta pierwsza (najwyższa) nie jest dostarczana przez cały czas.

Nie przedłużając, oto wyniki (obejrzycie je w 3 minucie i 20 sekundzie materiału powyżej):

Tesla Model 3 Standard Range Plus

  • Moc: 261 koni mechanicznych
  • Moment obrotowy: 310 Nm

Tesla Model 3 Performance

  • Moc: 472 koni mechanicznych
  • Moment obrotowy: 545 Nm