Walka między Modelem S Plaid, a Lucid Air Performance trwa w najlepsze i wygląda na to, że Tesla utrzyma jeszcze długo koronę króla.
Zacznijmy może od tego, że wszystko sprowadza się do nieprodukowanych jeszcze masowo dwóch elektrycznych sedanów. Z jednej strony mamy bowiem do czynienia z Modelem S Plaid Tesli, a z drugiej Lucid Air Performance. Łączy je jednak zarówno wysoka wydajność, jak i obecność trzech elektrycznych silników.
O Model S Plaid usłyszeliśmy po zapowiedzi elektrycznych Porsche, czyli Taycan, a do ostatnich tygodni było o tym prototypie cicho. W skrócie – ten był napędzany nowym, wydajniejszym układem napędowym z nie dwoma, a trzema silnikami elektrycznymi. Wtedy ukończył okrążenie Laguna Seca w 96,55 sekundy, a przed kilkoma dniami dokonał tego w 90,3 sekundy.
Na początku tego miesiąca Lucid pobił czas swoim prototypem Air Performance z czasem 93 sekund, a teraz w ramach kolejnego rozdziału walki z Teslą firma ujawniła, że udało się jej zaliczyć okrążenie w 91,3 sekundy.
Czytaj też: Oto Tesla Model S Plaid, który wgniecie Was w fotel
Niestety nie wszystko jest tak kolorowe, bo Air Performance w tej próbie został pozbawiony wnętrza, wyposażony w szersze felgi oraz koła, ale używał opon ulicznych i seryjnych hamulców.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News