Mustang Mach 1 był pewniakiem, jeśli idzie o premierę w Europie, ale teraz mamy to oficjalnie na papierze za sprawą oficjalnej prezentacji Forda.
Mustang Mach 1 dla Europy
Europejczycy będą mogli zamawiać nieco okrojonego pod kątem wydajności Mustanga Mach 1, bo jego wolnossący silnik zostanie okrojony z 27 koni i 40 Nm, zapewniając 453 koni mechanicznych i 529 Nm momentu obrotowego. Ciągle sporo, ale niesmaku związanego z ograniczeniem 5-litrowej V8 trudno się pozbyć.
Czytaj też: Problem z pedałami zawstydził Forda. Dziesiątki tysięcy Mustangów z wadą
Czytaj też: Ford zmienia Mustanga Mach-E dla nas, Europejczyków
Czytaj też: Elektryczny Mustang z siedmioma silnikami kontra benzynowy kuzyn
Forda nie możemy jednak winić, bo te ograniczenia mają zapewne związek z bardziej rygorystycznymi przepisami dotyczącymi emisji spalin, które skłoniły Forda do zmniejszenia liczby obrotów. Firma nadal jednak twierdzi, że jest to najszybszy Mustang na tor, jaki kiedykolwiek trafił oficjalnie do Europy.
W Europie Mustang Mach 1 2021 będzie sprzedawany z możliwością wyboru pomiędzy sześciobiegową manualną, a dziesięciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Dziedziczy elementy zapożyczone z GT350, jak i GT500, wraz z własnymi ulepszeniami aerodynamicznymi i ekskluzywnymi 19-calowymi felgami aluminiowymi owiniętymi oponami Michelin Pilot Sport 4.
Czytaj też: Chociaż to koniec dla Mustang Shelby GT350, nie mamy co rozpaczać
Czytaj też: Ford Puma ST, czyli crossoverowa Fiesta ST
Czytaj też: Przyspieszenie Forda Mustanga Mach-E GT dorównuje cacku Tesli
Osiągi Mustanga Mach 1 dla Europy nie są znane (będą jednak nieco niższe od wersji amerykańskiej), ale wiemy, że niezależnie od wybranej skrzyni biegów samochód jest standardowo wyposażony w mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego na tylnej osi dla lepszej przyczepności. Ma również specjalnie zaprojektowany wydech z aktywnymi klapami.