Po wiadomościach ze świata motoryzacji jasno widać, że obecnie producenci skłaniają się ku elektryczności. Poniższe podsumowanie właśnie to podkreśla.
Toyota GR 86 2022 ujawniona z większym silnikiem i mocą
Ten model ma sporo wspólnego z Subaru BRZ, ale tam – ważne jest to, że wygląda na wskroś sportowo i kontynuuje spuściznę poprzedniej generacji, co zwiastuje kolejny sukces już jesienią, kiedy to trafi do sprzedaży w Japonii.
Napędzający ten samochód czterocylindrowy silnik doczekał się zmiany, bo teraz może pochwalić się pojemnością rzędu 2,4 litra, a nie 2 litra, co przy zachowaniu wolnossącego charakteru pozwala na cieszenie się 235 koni mechanicznych przy 7000 RPM i 250 Nm momentu obrotowego przy 3700 RPM w wersji JDM 86. Zmodernizowany silnik pozwolił Toyocie skrócić czas od sprintu do 100 km/min o całe 1,1 sekundy, co teraz zajmuje 6,3 sekundy.
Nadchodzi Chevrolet Silverado EV. Kultowy pickup sięgnie po elektryczność
Dowiedzieliśmy się, że w tango z Cybertruckiem, Fordem F-150, czy Hummerem na rynku elektrycznych pickupów pójdzie również Chevrolet Silverado EV. Ten zostanie zbudowany od podstaw jako pojazd elektryczny na platformie Ultium, zapewniając do 640 km zasięgu na jednym ładowaniu.
Finalnie model ma oferować wszystko to, za co klienci kochają pickupa Silverado, ale z elektrycznym napędem, czego połączenie „zachwyci zarówno klientów detalicznych, jak i komercyjnych”. Kiedy jednak Chevrolet Silverado EV zostanie ujawniony w pełni? To tajemnica.
Nowy zwiastun odświeżonej Skody Kodiaq, która zadebiutuje już wkrótce
W ramach odświeżenia ten model, który jest najszybszym siedmiomiejscowym SUVem na torze Nurburgring, nie otrzyma specjalnie wielkich zmian. Zmiany obejmą pewnie kabinę, zderzaki, ale będą subtelne – więcej może zadziać się w kwestii układów napędowych.
Polestar 0 będzie wyjątkowym samochodem, bo na wskroś dobrym dla środowiska
Obecnie, choć same w sobie elektryczne samochody są bezsprzecznie bardziej przyjazne środowisku od tych spalinowych, to badania wskazują, że ich wyprodukowanie szkodzi przyrodzie bardziej. To właśnie na celownik wziął Polestar z projektem Polestar 0.
Polestar 0 będzie pierwszym samochodem elektrycznym, który będzie całkowicie neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla, o ile nie przeoczyliśmy innych zapowiedzi.
Jak przyspiesza McLaren Artura? Mamy oficjalne informacje
Co potrafi pierwszy hybrydowy supersamochód McLarena? Napędza go 3-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, który w pojedynkę zapewnia moc rzędu 585 KM i 584 Nm momentu obrotowego. Z kolei coś, co w uproszczeniu możemy nazwać mianem silnika elektrycznego, zapewnia dodatkowe 95 KM i 225 Nm, co daje łączną moc do 680 KM i 804 Nm.
Niestety w dniu premiery nie wiedzieliśmy, jak te informacje przekładają się na osiągi, ale teraz już wiemy, jak przyspiesza McLaren Artura. Mowa o sprincie do setki w 3,0 sekundy, dobiciu do 200 km/h w 8,3 i wreszcie do 300 km/h w 21,5 sekundy – oczywiście od postoju. Jego maksymalna prędkość wynosi z kolei 330 km/h i tak, jest elektronicznie ograniczona.