WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

Najciekawsze newsy tygodnia – motoryzacja [20.12.2020]

Najciekawsze newsy tygodnia – motoryzacja [20.12.2020]

Dziś zaczynamy podsumowanie tygodnia przyziemnymi kwestiami elektrycznych Mercedesów, nieco ciekawszymi światłami Hyundaia i kończymy aż trzema wielkimi premierami.

Światła Tucson 2021 pod lupą. Hyundai tłumaczy ich tajemnicę

Chociaż patrząc prosto na nowego Tucsona nawet z wyłączonymi światłami, nietrudno odróżnić zintegrowane z kratką światła, ale technicznie rzecz biorąc, są one jej częścią. Tego typu praktyka jest interesująca, dlatego Hyundai postanowił wytłumaczyć, jak umieścił światła w uśmiechniętej wręcz kratce Tucsona 2021.

Krótko mówiąc, producent samochodów wykorzystuje technologię półlusterka, która polega na nałożeniu cienkiej warstwy metalowej powłoki na wewnętrzną część zewnętrznej soczewki. Ważną częścią uzyskanego efektu jest też przyciemniana chromowana kratka.

Produkcja sześciu elektrycznych Mercedesów w szczegółach

W najnowszym komunikacie prasowym firma przedstawiła bardziej szczegółowe spojrzenie na plan wprowadzenia sześciu nowych pojazdów elektrycznych EQ do produkcji w 2021 i 2022 roku:

  • Fabryka Mercedes-Benz w Sindelfingen (Niemcy): wprowadzenie luksusowego elektrycznego sedana EQS w Factory 56 w pierwszej połowie 2021 roku
  • Fabryka Mercedes-Benz w Rastatt (Niemcy) i w Pekinie (Chiny): rozpoczęcie produkcji pierwszego w pełni elektrycznego kompaktowego SUVa EQA w 2021 roku
  • Fabryka Mercedes-Benz w Kecskemét (Węgry) i w Pekinie (Chiny): ruszy produkcja elektrycznego kompaktowego SUVa EQB w 2021 roku
  • Fabryka Mercedes-Benz w Bremie i wkrótce potem w Pekinie: rozpoczęcie produkcji elektrycznego sedana biznesowego EQE w 2021 roku
  • Fabryka Mercedes-Benz w Tuscaloosa (USA): warianty SUVów EQS i EQE rozpoczną produkcję się w 2022 roku

Lamborghini SC20 czyli Aventador bez dachu na publiczne drogi

Lamborghini SC20, to nic innego, jak kolejna wersja modelu Aventador, który otrzymał od wejścia na rynek w 2011 roku całą masę wariantów. Kolejnym z nich jest wydanie SC20, które jest dopuszczone do ruchu ulicznego.

W Lamborghini SC20 możemy doszukać się naturalnego następcę SC18 Alston, a więc pierwszym modelu oddziału Squadra Corse, który powstał poza światem sportów motorowych. Ba, SC20, podobnie jak SC18 Alstona, napędza wolnossący 6,5-litrowy silnik o mocy 770 koni mechanicznych i 720 Nm momentu obrotowego. Mowa więc o specyfikacji rodem z hardcorowego Aventadora SVJ.

Premiera Hennessey Venom F5 z aspiracjami na najszybszy samochód w historii

Firma tunerska Hennessey wyprodukuje zaledwie 24 egzemplarzy swojego hipersamochodu i twierdzi, że Venom F5 będzie w stanie osiągnąć maksymalną prędkość 500 kilometrów na godzinę, co czyni go jednym z najszybszych samochodów produkcyjnych.

Takie osiągnięcie ma zapewnić temu hipersamochodowi specjalnie skonstruowany silnik V8 o pojemności 6,6 litra z podwójnym turbodoładowaniem, który wytwarza 1840 koni mechanicznych i 1617 Nm momentu obrotowego. Dzięki niemu Venom F5 rozpędza się do setki poniżej trzech sekund, a do 200 km/h w 4,7 sekundy. Nic dziwnego, jako że sucha masa tego pojazdu wynosi 1360 kilogramów.

Premiera Huayra Tricolore, czyli najmocniejszego samochodu Pagani

Jako najmocniejszy samochód Pagani, Huayra Tricolore powstanie w nakładzie zaledwie trzech egzemplarzy w cenie MSRP rzędu 5,5 miliona euro. Waga? 1270 kilogramów. Moc? 840 koni mechanicznych i to prosto z V12 silnika o pojemności 6 litrów z turbodoładowaniem.

Jako że samochód jest hołdem dla wojskowego odrzutowca Aermacchi MB-339, stąd podobieństwo do podobnie inspirowanej Zondy Tricolore.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News