Reklama
aplikuj.pl

Premiera Hennessey Venom F5 z aspiracjami na najszybszy samochód w historii

Kilkadziesiąt godzin temu rzucaliśmy okiem na felgi wyjątkowego hipersamochodu, a dziś możemy już na poznać ten samochód w pełni. Włąśnie miała miejsce oficjalna premiera Hennessey Venom F5.

Premiera Hennessey Venom F5

Zacznijmy może od tego, że firma tunerska Hennessey wyprodukuje zaledwie 24 egzemplarzy tego hipersamochodu, którego dostawy rozpoczną się w przyszłym roku. Firma twierdzi, że Venom F5 będzie w stanie osiągnąć maksymalną prędkość 500 kilometrów na godzinę, co czyni go jednym z najszybszych samochodów produkcyjnych.

Czytaj też: Jeśli jesteście zainteresowani, to Hennessey stworzy dla was 1200-konną Corvette C8 Stingray
Czytaj też: 
Praktycznie nowy rzadki Hennessey Venom GT może być Wasz
Czytaj też: 
Ile mocy wyciśnie Audi R8 z dwoma turbosprężarkami od Hennessey?

Takie osiągnięcie ma zapewnić temu hipersamochodowi specjalnie skonstruowany silnik V8 o pojemności 6,6 litra z podwójnym turbodoładowaniem, który wytwarza 1840 koni mechanicznych i 1617 Nm momentu obrotowego. Dzięki niemu Venom F5 rozpędza się do setki poniżej trzech sekund, a do 200 km/h w 4,7 sekundy. Nic dziwnego, jako że sucha masa tego pojazdu wynosi 1360 kilogramów, co zapewnia stosunek mocy do masy rzędu ponad 1290 koni mechanicznych na tonę.

Venom F5 to nie tylko silnik

Tak niska waga to zasługa specjalnie zaprojektowanego podwozia monocoque z włókna węglowego i paneli nadwozia z włókna węglowego. Wszystko w Venom F5 jest z kolei skoncentrowane na kierowcy i osiągach, co widać w inspiracji bolidem F1. Na kierownicy znajdują się elementy sterujące światłami, wycieraczkami przedniej szyby, kierunkowskazami i trybami jazdy (Sport, Track, Drag, Wet i F5).

Czytaj też: Podkręcona Corvette C8 kontra podkręcony Jeep Trackhawk od Hennessey
Czytaj też: Ale to będzie bestia! Dodge Durango Hellcat od Hennessey zapowiedziany
Czytaj też: Co ma do pokazania stuningowany przez Hennessey Lamborghini Urus?

W trybie F5 odblokowuje się maksymalny potencjał Hennessey Venom F5, który wtedy jest w stanie przerzucić wszystko, co ma w rękawie na tylne koła za pośrednictwem półatomatycznej, siedmiobiegowej skrzyni biegów. W przepadku kół o przyczepność dbają opony 345/50 Michelin Pilot Cup Sport 2 na 20-calowych felgach z kutego aluminium na tyle i 265/35 na 19-calówkach na przodzie. Za nimi znalazły się 15.35-calowe hamulce węglowo-ceramiczne z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu i czterotłoczkowymi z tyłu

Sam silnik waży 289 kilogramów i oczywiście jest małym dziełem sztuki, a Hennessey Venom F5 będzie dostępny razem z pakietem Track Pack, który doda to mieszanki bardziej agresywny przedni rozdzielacz i zastąpi tylny spojler skrzydłem.

Ile zapłacimy za Venom F5?

Cena wywoławcza za Venom F5 wzrosła do 2,1 miliona dolarów, w porównaniu z 1,8 miliona dolarów.