Shinkansen, czyli pociągi-pociski, są prawdopodobnie najbardziej znanym regionalnym systemem kolejowym na świecie. Często są postrzegane jako symbol japońskiej wydajności i często wspomina się też, że pociągi pomogły ukształtować nowoczesną naturę kraju. Teraz Wschodnio-Japońska Kompania Kolejowa (JR-East) popycha system jeszcze bardziej do przodu, dzięki najnowszemu pociągowi Alfa-X, który jest w stanie podróżować z maksymalną prędkością 360 km/h.
Czytaj też: Kolekcja klasycznych samochodów spłonęła na planie serialu dla HBO
JR-East jest jedną z siedmiu firm nastawionych na zysk, które kontrolują japońskie pociągi-pociski (z ang. bullet trains) pod auspicjami rządowej grupy Japan Railways. Sam pociąg zostanie zbudowany przez Kawasaki Heavy Industries i Hitachi. Firma planuje rozpocząć testowanie pociągu w piątek, z zamiarem oddania go do użytku do 2030 roku. Podczas testów inżynierowie mają nadzieję na rozpędzenie Alfa-X do prędkości nieco 400 km/h. Testy będą przeprowadzane dwa razy w tygodniu przez następne trzy lata.
Jedenaście lat może brzmieć jak za długi czas, ale integracja nowego pociągu do tak złożonego systemu wymaga czasu. Alfa-X jest dłuższy niż obecne pociągi, bo sięga aż 16 metrom, podczas gdy reszta mierzy maksymalnie 15 metrów. Ma też większą pierwszą sekcję w formie eksperymentu, aby sprawdzić, czy będzie cichszy, gdy wjedzie do tunelu. A sam hałas dla shinkansenów jest ogromnym problemem i to zwłaszcza po tym, jak system rozszerzył się na tereny wiejskie kraju.
Czytaj też: Bentley Continental GT w czołgowym wydaniu od rosyjskich przyjaciół
Źródło: Popularmechanics