Reklama
aplikuj.pl

Największe komercyjne silniki odrzutowe GE9X na kolejnych testach

Największe komercyjne silniki odrzutowe GE9X są cholernie głośne
Największe komercyjne silniki odrzutowe GE9X są cholernie głośne

General Electric ujawniło właśnie materiał, na którym ich najnowsze arcydzieła, a mianowicie potężne silniki turbinowe GE9X, które mogły praktycznie rozerwać bębenki wszystkim obecnym inżynierom na platformie testowej, gdyby ci nie zadbali o ochronę swojego aparatu słuchowego.

Te oficjalnie (a przynajmniej według firmy General Electic) największe komercyjne silniki odrzutowe mają napędzić nadchodzący równie wielkimi, co sam samolot krokami. Mowa o Boeing 777X, który zadebiutuje w przyszłym miesiącu. Jego monstrualne rozmiary (rozpiętość skrzydeł rzędu prawie 36 metrów mówi sama za siebie) napędzi para GE9X, co finalnie zaowocuje największym samolotem dwusilnikowym na świecie z największymi komercyjnymi silnikami odrzutowymi. Co tu dużo mówić, jest się czym chwalić:

GE9X mają z kolei zewnętrzną średnicę rzędu 4,26 metrów, które goszczą w środkowej 3,35-metrowej kapsule silnika 16-łopatkowy silnik. Przez ich rozmiar Boeing posuwa się nawet do stwierdzeń, że są one tak szerokie, jak cały kadłub Boeinga 737. O ich sprawność i dopracowanie nie musimy się martwić, ponieważ pierwsze testy z ich udziałem przeprowadzono przed 10 miesiącami. Te nagrane powyżej są więc już ostatnimi przed dziewiczym lotem 777X, który odbędzie się już wkrótce.

Czytaj też: Największy samolot na świecie zbliża się ku debiutowi

Źródło: Popular Mechanics