Reklama
aplikuj.pl

Need for Speed Underground 2 Remake i inne niesamowite projekty na Unreal Engine

need for speed

Unreal Engine podbija serca kolejnych deweloperów, którzy szlifują swoje umiejętności tworząc prywatne projekty. Zobaczcie, jak mógłby wyglądać Need for Speed Underground 2 Remake!

Unreal Engine czy Unity?

W ostatnich miesiącach Unreal Engine zdaje się być głównym wyborem deweloperów gry. Masa twórców AAA zachwala piątą iterację silnika od Epic Games, a co rusz publikowane materiały od twórców tej technologii zachęcają do zabawy nawet niedzielnych graczy.

Epic Games pomaga twórcom, jak może udostępniając, co miesiąc darmowe materiały do produkcji gier oraz samo pomaga w zrozumieniu zawiłości technologii.

Silnik jest na tyle wszechstronny, że decyduje się na niego wiele początkujących twórców. Deweloperów gier na świecie wciąż jest za mało, więc wciąż jest miejsce na młode talenty. W końcu pobierając Unreal Engine nie trzeba od razu tworzyć gry wideo! Być może chcecie zapoznać się z kodem darmowej, testowej gry online o nazwie Lyra? Chcecie coś potestować pod kątem kodu sieciowego? Nic Was nie zatrzymuje! Może level design to Wasza przyszłość? UE pozwoli Wam nawet łatwo nauczyć się robić zwiastuny, oferując narzędzia do nagrywania wideo.

Czytaj też: Zwykłe samochody w F1 22. Wyciekła lista pojazdów

Czy to oznacza, że inny popularny silnik do tworzenia gier, Unity, jest w tarapatach? Skądże. Unity tez udowadnia, że daje masę możliwości i tak samo jak Epic – rozdaje gotowe, darmowe gry do nauki (Gigaya)

Dziś główny powód, dla którego twórcy gier decydują się na jeden z tych silników (jeśli ich studio nie oferuje własnej technologii) wynika z potrzeb projektowych. Wiadomo, trochę jest tutaj starych przyzwyczajeń dotyczących pracy w danej technologii, ale dziś sytuacja zdaniem twórców gier kształtuje się mniej więcej tak, że Unreal Engine 5 znakomicie nadaje się do bardzo dużych, rozbudowanych gier, a Unity do mniejszych projektów. Dlaczego w Unity nie tworzy się tak ładnych gier, jakie powstają w Unreal Engine? System renderowania High Definition Render Pipeline w Unity, który pozwala na grafikę w stylu Unreal Engine wymaga sporej mocy obliczeniowej i łatwiej tworzy się mniej efektowne (ale dalej ładne) tytuły z wykorzystaniem Universal Render Pipeline.

Need for Speed Underground 2 Remake na Unreal Engine

Jakie możliwości daje Unreal Engine? Projekty, które zaraz zobaczycie nigdy nie trafią do sprzedaży, ponieważ poziom łamania praw własności przekracza wszelkie skale. To projekty, które deweloperzy gier tworzą po godzinach by ćwiczyć swoje umiejętności, dać trochę radości widzom, a przy okazji mieć niesamowity projekt w CV, dające furtkę do branży gamedev.

Zobaczcie, jak prezentuje się Need for Speed Underground 2 Remake tworzony jeszcze na poprzedniej wersji Unreal Engine 4. Autor odtwarza legendarne lokacje z gry, pamiętając o odpowiednim udźwiękowieniu. Współczesna rozdzielczość tekstur i śliczne odbicia pozwalają się rozmarzyć o tym, jak mógłby wyglądać prawdziwy remake tworzony przez duży zespół.

Czytaj też: Darmowe ulepszenie Dying Light do edycji rozszerzonej nie wszystkim się podoba

Coś mniejszego, ale ślicznego? To co powiecie na pierwszy poziom Portala? Deweloper wybrał Unreal Engine 5, włączył ray-tracing, odtworzył poziom, a całość wyteksturował… w 8K.

Trzeci przykład zastosowania Unreal Engine 5 przez fanów technologii to… coś, co już istnieje. Resident Evil 3 Remake powstał i wygląda wspaniale na RE Engine. Tutaj mówimy jednak o projekcie tworzonym przez jedną osobę, która po prostu wspiera się darmowym narzędziem.

Można żartować „ – Mamo chce Spider-Mana z PS5 – Mamy Spider-Mana w domu”. Do darmowego miasta udostępnionego przez Epic Games gracze zdążyli już dodać pierwszych superbohaterów. Dzięki temu możemy zobaczyć, jak dziś wyglądałaby gry z Supermanem lub Spider-Man działający na PC.