Netflix podjął decyzję o obniżeniu jakości oferowanych filmów i seriali o 25procent. Jest to odpowiedź na apel komisarza UE ds. rynku wewnętrznego. Których krajów będzie to dotyczyło?
Pandemia koronawirusa zmusiła wielu ludzi do pozostania w domu, zarówno z powodu kwarantanny, jak i z ostrożności i dla bezpieczeństwa. Podczas „odsiadki” chętnie sięgamy po serwisy streamingowe, a co za tym idzie obciążamy internetowe łącza. W raporcie podanym przez giganta telekomunikacyjnego Vodafone, w Europie nastąpił 50 procentowy wzrost korzystania z Internetu.
W środę komisarza UE ds. rynku wewnętrznego Thierry Breton wystosował apel skierowany do serwisów streamingowych o zmniejszenie jakości oferowanych treści. Ma to ograniczyć blokowanie intenetu. Komisja Europejska twierdzi, że wzmożone zużycie transferu danych może skutkować obciążeniem infrastruktury internetowej, która w tym czasie może być potrzebna opiece zdrowotnej. Breaton powiedział również, że ludzie powinni „przejść na standardową rozdzielczość, gdy jakość HD nie jest konieczna”. Godzinne wideo w standardowej rozdzielczości zużywa w ciągu godziny ok 1GB danych podczas, gdy HD do 3GB na godzinę. Oferowana przez Netflix jakość 4k dotycząca niektórych produkcji pobiera jeszcze więcej danych.
CZYTAJ TEŻ: Gal Gadot i inne gwiazdy śpiewają piosenkę Johna Lennona
Dlatego Netflix podjął decyzję o zmniejszeniu jakości oferowanych filmów i seriali o 25 procent. Przedstawiciel platformy powiedział, że choć będziemy widzieli różnicę, rozdzielczość nadal będzie dobra. Decyzja dotyczy obecnie tylko Europy, a zmiana ma zostać wdrożona na 30 dni. Nie wiadomo jeszcze, czy zostanie to zastosowane w innych obszarach świata.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News