Next-gen patch do Dying Light to mieszane wrażenia

dying light

Techland udostępnił na PlayStation 5 aktualizację Dying Light. O ile mocniejsze konsole oferują ciekawe tryby graficzne, to jednak część sprzętów zawodzi.

Dying Light 1 na PS5 i Xbox Series X

Techland już kilka tygodni temu zapowiedział prace nad aktualizacją konsolowej wersji pierwszego Dying Light. Trochę musieliśmy czekać, ale w końcu prace zostały zakończone, a aktualizacja udostępniona dla graczy PlayStation. Czemu nie wydano jeszcze łatki dla Xbox? Tego nie wiadomo, ale patch ma się pojawić wkrótce.

Czytaj też: Łatka 3.3 do Battlefield 2042. Czy to wystarczy, aby gra przeżyła?

Jak Dying Light 1 działa po aktualizacji na PS5 i Xbox Series X? Przypomnijmy, że oryginalnie tytuł działał na PS4 w jakości 1920×1080 i 30 fps, a na Xbox One – 1536×1080 i 30 fps. Posiadacze Xbox Series X mogli skorzystać za to z funkcji FPS Boost i podkręcić płynność do 60 klatek na sekundę. Teraz gra działa na PS5 i Xbox Series X w ten sposób:

  • tryb Performance, który oferuje grę w 60 klatkach na sekundę (FPS) w rozdzielczości Full HD (1920 x 1080 pikseli),
  • tryb Balanced, oferujący rozgrywkę do 60 FPS w rozdzielczości QHD (2560 x 1440 pikseli),
  • tryb High-Resolution, który zapewni grę w 30 FPS w rozdzielczości 4K (3840 x 2160 pikseli)

Pewnie chciałoby się 4K i 60 fps, ale wyniki nie są złe i raczej każdy znajdzie tryb jakości, który będzie mu odpowiadał.

Dying Light 1 na Xbox Series S i Xbox One X wypada słabo

Niestety, posiadacze Xbox One X i Xbox Series S raczej nie mają czego świętować. Wprowadzone w grze zmiany dla tych konsol wypadają po prostu blado w porównaniu do tego co oferują mocniejsze konsole:

  • tryb Performance, który zaoferuje grę w 30 FPS w rozdzielczości full HD,
  • tryb High-resolution zaoferuje rozgrywkę do 30 FPS w rozdzielczości QHD

Czytaj też: F1 Manager 2022 nadjeżdża! Poprowadzicie kierowcę do zwycięstwa?

Posiadacze Xbox One X oraz Xbox Series S nie mają zatem żadnego ulepszonego trybu gry, który pozwalałby im na zabawę w 60 fps! Dopiero po premierze łatki dla konsol Xbox przekonamy się, czy dalej działa FPS Boost dla oryginalnej rozdzielczości gry.