Nowe rozwiązanie Nokii dotyczące sieci 5G, dzięki wykorzystaniu m.in. sztucznej inteligencji, jest w stanie przewidzieć awarie nawet z kilkudniowym wyprzedzeniem. Pozwala też znacznie szybciej radzić sobie z problemami w działaniu sieci.
Nokia AVA 5G Cognitive Operations jest jak jasnowidz
Działanie usługi Nokia AVA 5G Cognitive Operations jest oparte na automatyzacji, mechanizmach sztucznej inteligencji oraz operacjach w chmurze. Połączenie tych elementów pozwoli na przewidzenie ewentualnych usterek, które mogą wystąpić w sieci nawet z tygodniowym wyprzedzeniem.
Czytaj też: Korea Południowa pokazuje jak mądrze budować sieć 5G
Nokia przekonuje, że jej rozwiązanie jest w stanie przyśpieszyć usunięcie usterek do 50% oraz ocenić wpływ awarii na jakość świadczonych usług.
Operatorzy, którzy już korzystania z AVA 5G Cognitive Operations mogli pochwalić się spadkiem reklamacji klientów o 20%, a koszty wizyt serwisowych spadły o 10%.
Lepsze zarządzanie siecią to jedna z większych zalet sieci 5G
Szybszy przesył danych, zdalne diagnozowanie problemów oraz dostęp do elementów sieci w czasie rzeczywistym. To wszystko powoduje, że zarządzanie siecią piątej generacji będzie z punktu widzenia operatora znacznie łatwiejsze niż do tej pory.
Oczywiście sztuczna inteligencja nie przewidzi zdarzeń losowych, takich jak np. pożar (wybacz T-Mobile), ale na podstawie analiz ruchu z wyprzedzeniem wskaże, w których miejscach sieć zostanie przeciążona lub gdzie znajdują się jej słabe punkty. Operator będzie mógł szybciej zareagować w takiej sytuacji, co z jednej strony pozytywnie wpłynie na koszty działalności, ale też z drugiej to dobra informacja dla nas. Klientów, którzy będą mogli mieć zapewnioną ciągłość dobrze działających usług.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News