Reklama
aplikuj.pl

Nowa Honda Civic zadebiutowała w pełni. Co przynosi 11. generacja?

Nowa Honda Civic zadebiutowała, Nowa Honda Civic, Nowa Honda Civic 2022, Honda Civic 2022, Honda Civic

Wprawdzie kilkanaście dni temu Honda Civic nowej generacji zadebiutowała… ale skromnie. Dziś nowa Honda Civic pokazała się już nam w pełnej krasie, zarówno pod kątem wyglądu, jak i dokładnych szczegółów.

Nowa Honda Civic skupia się na prostocie

Nowa Honda Civic była podobna do Kony N Hyundaia pod kątem zapowiedzi – wiele się o niej mówiło już od kilku miesięcy, ale kiedy wreszcie oficjalnie i w pełni zadebiutowała, to i tak pokazała całą masę nowości. Wreszcie możemy przyjrzeć się dokładnie nadwoziu i po raz pierwszy spojrzeć na wykonanie kabiny.

Czytaj też: Honda na Shanghai Motor Show 2021 ujawni wiele dobra

Mająca 1972 lat na karku Honda Civic przerasta wiekiem niejednego z nas, a w swojej jedenastej generacji, która wytrzyma na rynku prawie do 2030 roku, czerpie sporo z wcześniejszego modelu. Względem niego Civic nowej generacji wydłużył się o 3,3 cm, ciągnąc za sobą rozstaw osi, dłuższy o 3,5 cm.

To wydłużenie widać przede wszystkim w słupkach szyby przedniej, które są bardziej skierowane w tył, współgrając dobrze z większymi bocznymi oknami. Co ciekawe, choć nowoczesność kojarzymy zwykle z obłością i subtelnymi kształtami, Honda w nowym Civicu postawiła na bardziej kanciaste linie względem poprzednika. Wszystko przez podejście „Man-Maximum, Machine-Minimum”, skupiające się na funkcjonalności i prostocie.

Czytaj też: Honda S660 Modulo X Version Z zwiastuje koniec tego sportowego Kei

Dzięki temu model ten wygląda na nowy, ale jednocześnie ma w sobie sporo z tradycyjnego podejścia do motoryzacji przy zachowaniu charakteru całej rodziny. Nowemu Civicowi brakuje popularnych ostatnio cieniutkich świateł LED na przodzie z jakimiś finezyjnymi światłami do jazdy dziennej, jak również rozciągającymi się na całą szerokość reflektorów na tyle i dobrze – Honda wyróżnia się dzięki temu na rynku nowości.

Pamiętacie wspomnianą wyżej prostotę i funkcjonalność? Podobnie postąpiono w kabinie, ale widać, że tutaj projektanci bardziej rozwinęli skrzydła. Z ważnych elementów należy wyróżnić obecny w wersji Touring 10,2-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, 9-calowy ekran infotainment na środku w formie horyzontalnie zorientowanego tabletu oraz manualne już pokrętła do sterowania klimatyzacją. Najciekawszym wydaje się rozciągający na całej długości panel z siatką o strukturze plastra miodu, ukrywającą wyloty powietrza.

Czytaj też: Zdjęcia Honda CR-V nowej generacji podczas testów

Technologiczne kwestie uzupełnia ulepszony system Honda Sensing, który w fizycznym ujęciu sprowadza się do pojedynczej kamery optycznej i ośmiu sonarów. Dzięki temu zestawowi kierowca będzie wspierany m.in. na autostradach, korkach, czy podczas wyjeżdżania z parkingu. Ulepszenia mają być najbardziej dostrzegalne w bardziej naturalnym hamowaniu adaptacyjnego tempomatu i lepszemu sterowaniu z udziałem asystenta utrzymywania pasa ruchu.

Wersje i napęd Honda Civic 2022

Honda Civic 2022 wkracza na rynek pełna smaków i wariantów w postaci wykończenia LX, Sport, EX i Turing, począwszy od najtańszego i najmniej do zaawansowanego do najdroższego i najbardziej zaawansowanego. Te dwa pierwsze wykończenia napędza 2-litrowy silnik z czterema cylindrami o mocy 160 koni mechanicznych i 187 Nm momentu obrotowego. Te wartości trafiają na przednie koła poprzez skrzynię CVT.

Skazane na CVT Civic EX i Touring sięgają już po turbodoładowaną 1,5-litrową jednostkę o mocy ponad 182 KM i 240 Nm momentu obrotowego. To wzrost o 6 KM i 20 Nm względem wydań poprzedniej generacji za sprawą ulepszeń silnika. Dziwne, że nowa Honda Civic nie sięgnęła po jakąkolwiek formę hybrydy.