WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

Oto nowe BMW M3 i M4. Agresywne i pociągające, choć kontrowersyjne

Wreszcie możemy świętować wyczekiwany debiut nowego BMW M3 oraz M4, czyli samochody-ikony w portfolio niemieckiego producenta w myśl modeli wyczynowych.

Zarówno projektanci, jak i inżynierowie przyjęli odważne, nowe podejście, tworząc szóstą generację BMW M3 i M4 2021. Wszystko sprowadza się oczywiście do tych wielkich, pionowych teraz maskownic chłodnicy, która dostarcza powiew chłodu dla nowego sześciocylindrowego silnika zdolnego do wytwarzania mocy do 503 KM w modelu Competition.

Podobne do siebie BMW M3 i M4 dzierżą spokrewnioną agresywną stylistykę zwieńczoną ostrymi krawędziami, interesującymi kształtami dolnej sekcji przedniego zderzaka i wyjątkowym reflektorom. Oba modele posiadają dach z włókna węglowego w standardzie.

Nowe BMW M3 i M4 wykorzystują ten sam sześciocylindrowy rzędowy silnik o pojemności 3,0 litra z podwójnym turbodoładowaniem. Zapewnia on473 koni mechanicznych i 550 Nm w standardowych modelach M, umożliwiając sprint od 0 do 96,5 km/h w 4,1 sekundy.

Czytaj też: Skąd wysokie ceny elektrycznych samochodów? Porównanie kosztów produkcji odpowiada

Jednak mocniejsze modele Competition mają już pod maską 503 KM i 650 Nm, dzięki czemu skracają ten czas o 0,3 sekundy. Maksymalna prędkość jest jednak ograniczona do 250 i 290 km/h z pakietem M Driver. Zarówno M3, jak i M4 są standardowo wyposażone w sześciobiegową manualną skrzynię biegów, podczas gdy Competition oferuje tylko ośmiobiegową automatyczną, z mocą przekazywaną wyłącznie na tylne koła.

Ceny nowego BMW M3 rozpoczynają się od 414900 zł, a BMW M4 od 419900 złotych.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News