Sytuacja z ostatnich dwóch lat sprawiła, że wideokonferencje i spotkania online stały się naszą codziennością. Wśród takich wydarzeń nie brakuje też płatnych webinarów, których w Polsce odbywa się coraz więcej. Polska platforma do wideokonferencji i webinarów ClickMeeting sprawdziła, jak wygląda rynek płatnych wydarzeń.
Ile można zarobić podczas takiego webinara?
ClickMeeting dostarczył nam znów ciekawych informacji na temat wydarzeń online. Tym razem dowiedzieliśmy się, że od początku roku w Polsce odbyło się przeszło tysiąc płatnych webinarów. Łącznie zgromadziły one 28 408 uczestników. Natomiast średni przychód z jednego wydarzenia wyniósł 2443 złote. To nawet więcej niż w Niemczech, gdzie średni zysk wyniósł 2435 zł.
Ile jednak zarobił rekordzista? Tutaj kwota jest naprawdę oszałamiająca, bo mowa o blisko 60 tys. złotych! Dla porównania ClickMeeting podał nam też wyniki zza granicy. W tym samym okresie w Niemczech padł rekord w wysokości 22 762 złotych (4 784 euro), w Austrii 14 721 złotych (3 094 euro), a w Szwajcarii 4 281 złotych (900 euro).
Cały czas widzimy zainteresowanie płatnymi wydarzeniami na naszej platformie, a z naszych danych jasno wynika, że Polska pod tym względem wyróżnia się na tle Europy Środkowej. Takie wydarzenia to doskonała forma dzielenia się swoją wiedzą oraz możliwość dotarcia do bardzo szerokiej grupy odbiorców z różnych części kraju i nie tylko, przy stosunkowo niskich nakładach związanych z organizacją takiego wydarzenia. Eksperci bardzo szybko docenili ten format, dostrzegając w nim wiele zalet. Osobiście uważam, że branża płatnych webinarów swój najlepszy czas zdecydowanie ma jeszcze przed sobą
– komentuje Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca ClickMeeting.