Porsche wreszcie pochwaliło się tym, co zaoferuje nowa linia modeli Panamera, która doczekała się wariantu Turbo S i silnika V8.
Panamera Turbo S 2021
Najważniejszą zmianą w ofercie Porsche Panamera 2021 jest zdecydowanie wprowadzenie modelu Turbo S, który zastępuje Turbo, zapewniając przy tym sporą moc. 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem modelu został bowiem podkręcony, aby uzyskać moc rzędu 620 KM i 820 Nm momentu obrotowego, czyli 70 KM i 50 Nm więcej niż wcześniej.
Te dodatkowe wartości sprawiły, że Porsche Panamera Turbo S rozpędza się od zera do 96,5 km/h w 2,9 sekundy, czyli o całe pół sekundy szybciej, niż Panamera Turbo, którą zastępuje (via Motor1).
Nieco cięższa wersja Executive z wydłużonym rozstawem osi jest odrobinę wolniejsza (sprint w 3 sekundy), ale niezależnie od tego, czy jest to zwykły liftback, bardziej praktyczny kombi Sport Turismo, czy wersja LWB, wszystkie modele Turbo S osiągają prędkość maksymalną 315 km/h.
Nowa hybrydowa Panamera
Nowinką w ofercie jest też Panamera 4S E-Hybrid, a więc model hybrydowy typu plug-in, który łączy w sobie 2,9-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem i silnikiem elektrycznym. Całość współpracuje z 17,9 kWh akumulatorem, umożliwiającym przejechanie 54 km według testów WLTP.
To połączenie zapewnia łączną moc rzędu 552 KM i 750 Nm, co z włączoną kontrolą startu sprawia, że sprint do 96,5 km/h trwa 3,5 sekundy, podczas gdy maksymalna prędkość sięga 298 km/h.
Czytaj też: Zarejestrowałeś auto? System czuwa
Co z bazową Panamerą?
W przypadku najbardziej prostego wariantu nowej Panamery Porsche zrezygnowało z poprzedniego, 3,0-litrowego silnika z pojedynczym turbodoładowaniem. W jego miejsce wszedł 2,9-litrowy wariant z podwójnym turbo o mocy 325 KM i 450 Nm momencie obrotowym.
Oprócz zmian pod maską, Panamera 2021 otrzymała szereg subtelnych poprawek projektowych. Najbardziej widoczna zmiana dotyczy tyłu, gdzie znajduje się teraz pasek świetlny LED na całej szerokości, który odzwierciedla inne najnowsze modele Porsche. Z przodu wszystkie wersje są standardowo wyposażone w wygląd SportDesign.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News