Reklama
aplikuj.pl

Nowy BMW iX3 już z nami. Elektryczny SUV o solidnej mocy

Po wielu przeciekach wreszcie doczekaliśmy się oficjalnej premiery elektrycznego SUVa BMW, jakim jest iX3, który m.in. toruje drogę dla technologii BMW eDrive piątej generacji.

BMW iX3 cechuje znaczący postęp w zakresie gęstości mocy, zasięgu, masy, wielkości samochodu oraz jego elastyczności. Bazuje przy tym na koncepcji z 2018 roku, względem której nie zmieniła się aż tak bardzo, a nawet otrzymała podobne aerodynamiczne felgi, które zmniejszają współczynnik oporu powietrza o pięć procent.

Smukłe felgi przyczyniają się do stosunkowo niskiego współczynnika oporu tego elektrycznego SUVa BMW, który wynosi 0,29. Ten wynik osiągnięto również poprzez zaślepienie dużej części kratki nerkowej i wygładzeniu podwozia. Jest to jednak nadal kompaktowy crossover oparty na X3, ale o 7,5 cm niższy w porównaniu do wersji wyposażonych w silniki spalinowe.

BMW iX3 napędza pojedynczy silnik elektryczny, który przekazuje moc rzędu 282 koni mechanicznych i moment obrotowy na poziomie 400 Nm na tylne koła. Dzięki temu może pochwalić się sprintem do 96,5 km/h w 6,8 sekundy i ogarniczoną do 180 km/h prędkością maksymalną.

Czytaj też: Nie liczcie na tańszy Model Y Tesli. Firma zmieniła plany

Pod kątem zasięgu iX3 bazuje na akumulatorze o pojemności 80 kWh, którego użyteczna wynosi o 6 kWh mniej, co zapewnia do 460 km zasięgu na jednym ładowaniu wedle testów WLTP. W razie braku „paliwa” ładowanie mocą 150 kW zabierze 34 minuty, aby uzyskać 80% naładowania, ale już po 10 miniutach można ponoć przejechać do 100 km.

Wprowadzenie BMW iX3 na rynek jest planowane na koniec tego roku, a produkcja odbędzie się w Shenyang w Chinach poprzez spółkę joint venture BMW Brilliance Automotive (via Motor1).

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News