Łagodna hybryda zawitała już do Fiata Puma i Fiesta, więc czas i na Focusa, który zresztą został zapowiedziany w marcu ubiegłego roku. Tak więc, oto Ford Focus MHEV!
Pod maską nowego Focusa znajduje się 1,0-litrowy trzycylindrowy silnik EcoBoost z turbodoładowaniem, którego wspiera zintegrowany generator rozrusznika napędzany paskiem (BISG), a więc układ łagodnej hybrydy. Ten pomaga układowi napędowemu odzyskać energię zwykle traconą podczas hamowania i jazdy ze stałą prędkością. Pod przednim siedzeniem pasażera znajduje się chłodzony powietrzem 48-woltowy akumulator litowo-jonowy.
Nowy układ napędowy zapewnia tym samym (via Motor1) maksymalną moc rzędu 155 koni mechanicznych. Według Forda, Focus MHEV zapewni łączne zużycie paliwa wynoszące 5,1 litra na 100 kilometrów przy emisji CO2 wynoszącej 115 gramów na kilometr według cyklu WLTP. Dostępna będzie również wersja Focus EcoBoost Hybrid o mocy 125 KM.
W zależności od rynku, Focus z dodatkiem łagodnej hybrydy będzie oferowany we wszystkich wersjach, a w tym Titanium, Active, Focus ST-Line i Vignale. Podobnie sprawa ma się z nadwoziami – nie ważne, czy kupujący zdecyduje się na kombi, hatchbacka, czy sedana.
Czytaj też: Obejrzyjcie rozwój Porsche Boxster i Cayman od narodzin
Kolejnym znaczącym ulepszeniem modelu Focus jest dodanie w pełni cyfrowego zestawu wskaźników o szerokości 12,3 cala. System ten zintegruje ze sobą technologię ostrzegania przed zagrożeniami Forda, która ostrzega kierowców o niebezpieczeństwach poza ich polem widzenia.
Warto zaznaczyć, że Focus będzie nadal oferowany także z innymi układami napędowymi.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News