BMW zdecydowanie ma szczęście, że niemiecka Alpina specjalizuje się właśnie w samochodach tej marki. Zaprezentowany niedawno model Alpina B3 jest bowiem na tyle świetny, że może z miejsca zostać uznany za najlepszy zmodyfikowany wariant serii trzeciej BMW.
B3 bazuje na BMW G20 serii trzeciej, choć na swoim pokładzie przywitał przeprojektowany silnik o pojemności 3,0 litrów z dwoma turbosprężarkami, które wyciskają z sześciu cylindrów ułożonych w jednym rzędzie (R6) ostatnie soki.
Stąd właśnie bierze się moc 462 koni mechanicznych i moment obrotowy na poziomie 700 Nm, który trafia na wszystkie koła za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów ZF. Stąd bierze się sprint do setki w zaledwie 3,8 sekundy przy maksymalnej prędkości wyznaczonej na 302 km/h.
Wewnątrz i na zewnątrz pysznią się z kolei charakterystyczne dla Alpiny elementy i dodatki z niestandardowymi zderzakami, tylnym spojlerem, dyfuzorem, hamulcami marki Alpina, mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, poczwórnymi rurkami tylnymi i niebieskim cyfrowym zestawem wskaźników na czele.