Tym razem to sam producent gier zaczął zachwalać to, co przygotowała dla świata NVIDIA i wygląda na to, że fenomenalny u podstaw DLSS 2 jest tylko przedsmakiem tego, co mogą dokonać technologie zwiększające płynność gier. Potęga DLSS 3 potwierdzona w Dakar Desert Rally świadczy o tym z nawiązką.
DLSS 3 będzie istnym game-changerem – przyznaje szef stojący za grą Dakar Desert Rally
Wraz z nową generacją GeForce RTX firma zapewniła też światu gier technologię DLSS 3.0, czyli kolejną wersję Deep-Learning Super Sampling, która znacząco zwiększa liczbę klatek na sekundę podczas rozgrywki za sprawą “DLSS Frame Generation”. To opcja automatycznie generująca całą klatkę na podstawie pól przepływu optycznego obliczonego za pomocą znacznie wydajniejszego względem poprzednich wersji akceleratora Optical Flow Accelerator.
Czytaj też: Microsoft znowu przeprasza za premierę swojej gry
Gra Dakar Desert Rally będzie tę technologię i wedle wywiadu serwisu Wccftech z prezesem odpowiadającego za ten tytuł studia Saber Interactive Porto, jest nieoceniona. Wedle jego słów DLSS 3 podwaja to, co jest w stanie dokonać DLSS 2, co oznacza, że (przykładowo) jeśli natywnie gra bez DLSS działała na 60 FPS, DLSS 2 podbił to do 100 FPS, to DLSS 3 „zrobi” z tego całe 200 klatek na sekundę. Mamy nadzieję, że tak rzeczywiście będzie w praktyce, bo obsługa obu technologii zostanie dopiero wprowadzona do wspomnianej produkcji.