Reklama
aplikuj.pl

Nvidia GeForce RTX 3070 Ti – test ray tracingu i DLSS

test ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti AMP Holo, recenzja ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti AMP Holo, opinia ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti AMP Holo

Ostatni z serii tekstów o GeForce RTX 3070 Ti dotyczy wydajności w grach z ray tracingiem i DLSS. Jak tutaj wypadnie karta?

ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti AMP Holo

W testach ponownie zdecydowałem się na wykorzystanie karty ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti AMP Holo. Jest to ten sam model, co w testach w rozdzielczości 3440 x 1440. Jego wadą jest kultura pracy, ale poza tym pod każdym względem wypada on całkiem nieźle. Testy przeprowadziłem przy wykorzystaniu sterowników Game Ready 466.77 i zgodnie z tym artykułem. Włączałem w grach jedynie RT oraz DLSS – dokładne ustawienia znajdziecie na opisach wykresów. Wykonałem też testy w rozdzielczości 3440 x 1440, na którą też warto zwrócić uwagę. Jeszcze jedna uwaga- jeśli karta przy jakich ustawieniach zanotowała średnio poniżej 20 fps to taki wykres został pominięty.

test ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti AMP Holo, recenzja ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti AMP Holo, opinia ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti AMP Holo

Czytaj też: Nvidia GeForce RTX 3080 Ti – testy w rozdzielczości 3440 x 1440

Platforma testowa
Procesor
Intel Core i9-10900K @ 5,1 GHz
Chłodzenie
Cooler Master MasterLiquid ML360R RGB
Pasta
Noctua NT-H1
Płyta główna
ASRock Z590 Taichi
Pamięć RAM
XPG Spectrix D50 4x 8 GB 3600 MHz CL18
Dysk
AORUS NVMe Gen4 SSD 1 TB
Dysk
Samsung 970 Evo NVMe 1 TB
Zasilacz
FSP Aurum PT 1000W
Obudowa
SilentiumPC Signum SG7V TG
Monitor
AOC G2868PQU
Monitor
AOC AG352UCG6

Cyberpunk 2077

Bez włączonego DLSS nawet w rozdzielczości 1920 x 1080 nie możemy liczyć na średnio 60 fps. Wraz ze wzrostem rozdzielczości jest tylko gorzej, a w 3840 x 2160 nie zanotowałem nawet 20 fps. Włączenie DLSS Jakość poprawia tę sytuację, ale nadal już w 2560 x 1440 nie ma średnio 60 fps, a gra w 3840 x 2160 niestety nie będzie komfortowa. Tutaj trzeba się zastanowić nad włączeniem DLSS w jeszcze innej opcji.

Control

W Control jest trochę lepsza sytuacja, bo bez DLSS nawet w 1920 x 1080 możemy liczyć na średnio 60 fps. Niestety w wyższych rozdzielczościach jest już gorzej i np. w 4K gra jest praktycznie niegrywalna. Włączenie DLSS Jakość pozwala już na cieszenie się średnio 60 fps nawet w 3440 x 1440 i jedynie w najwyższej rozdzielczości nie zanotowałem średnio tej liczby klatek na sekundę.

Metro Exodus Enhanced Edition

Tutaj jedna uwaga – w testach zmieniłem ustawienia ray tracingu na Ultra i Reflections na Raytraced. Pozostałe ustawienia są takie same jak w przypadku pozostałych testów.

W Metro jest podobna sytuacja jak w Control. W 1920 x 1080 bez DLSS zanotujecie średnio 60 fps, ale w wyższych rozdzielczościach będą już wyniki mniejsze. Choć tak naprawdę 54,7 fps w 2560 x 1440 pozwala na w miarę płynną rozgrywkę. Włączenie DLSS Jakość ponownie znacznie poprawia sytuację, w 3440 x 1440 możecie już liczyć na średnio 60 fps. Nawet w 3840 x 2160 wynik 48,9 fps jest całkiem niezłym rezultatem.

Watch Dogs: Legion

Watch Dogs: Legion to ponownie wyzwanie dla GeForce RTX 3070 Ti. Bez DLSS nawet w 1920 x 1080 nie ma średnio 60 fps, a w 3840 x 2160 karta notowała poniżej 20 fps. DLSS Jakość poprawia sytuację, ale nadal świetnie nie jest. W 2560 x 1440 możecie liczyć średnio na 57 fps, a w 3840 x 2160 gra nadal jest praktycznie niegrywalna. Tutaj niestety ponownie trzeba rozważyć włączenie tej funkcji w innym trybie lub zmniejszenie jakości samej gry.

Quake II RTX

W tej grze skorzystałem API ray tracingu KHR_ray_query.

Na koniec pozostał Quake II RTX. TUtaj na średnio 60 fps możecie liczyć do rozdzielczości 2560 x 1440. W najwyższej z rozdzielczości gra niestety jest niegrywalna, bowiem ilość klatek na sekundę jest lekko poniżej 30 – warto tutaj zmniejszyć detale samej gry, aby uzyskać większą płynność tytułu.

Czytaj też: Nvidia GeForce RTX 3080 Ti – test ray tracingu i DLSS

Podsumowanie

GeForce RTX 3070 Ti bez DLSS tak naprawdę nie sprawdzi się w rozdzielczościach większych niż 1920 x 1080. Nawet w tej są gry, gdzie po włączeniu ray tarcingu Ultra są problemy z uzyskaniem 60 fps. Sytuację poprawia DLSS Jakość, ale nadal w 3840 x 2160 będą problemy z uzyskaniem tej liczby klatek na sekundę. Są też gry takie jak Cyberpunk 2077, gdzie pomimo włączenia DLSS Jakość w rozdzielczości 2560 x 1440 nadal nie ma średnio 60 fps. Jeśli więc gracie w najbardziej wymagające tytuły w wyższych rozdzielczościach to musicie się liczyć z tym, że konieczne będzie obniżenie detali albo włączenie DLSS w innym trybie niż Jakość. W mniej wymagających grach jest już znacznie lepiej i nawet w rozdzielczości 3440 x 1440 przy włączonym DLSS można mówić o płynnej rozgrywce.

To już ostatni artykuł omawiający wydajność GeForce RTX 3070 Ti. Mam nadzieję, że temat został już w pełni wyczerpany i wiecie wszystko co trzeba na temat wydajności tej karty w różnych grach, rozdzielczościach czy ustawieniach.