Ostatni z serii tekstów o GeForce RTX 3070 Ti dotyczy wydajności w grach z ray tracingiem i DLSS. Jak tutaj wypadnie karta?
ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti AMP Holo
W testach ponownie zdecydowałem się na wykorzystanie karty ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti AMP Holo. Jest to ten sam model, co w testach w rozdzielczości 3440 x 1440. Jego wadą jest kultura pracy, ale poza tym pod każdym względem wypada on całkiem nieźle. Testy przeprowadziłem przy wykorzystaniu sterowników Game Ready 466.77 i zgodnie z tym artykułem. Włączałem w grach jedynie RT oraz DLSS – dokładne ustawienia znajdziecie na opisach wykresów. Wykonałem też testy w rozdzielczości 3440 x 1440, na którą też warto zwrócić uwagę. Jeszcze jedna uwaga- jeśli karta przy jakich ustawieniach zanotowała średnio poniżej 20 fps to taki wykres został pominięty.
Czytaj też: Nvidia GeForce RTX 3080 Ti – testy w rozdzielczości 3440 x 1440
Cyberpunk 2077
Bez włączonego DLSS nawet w rozdzielczości 1920 x 1080 nie możemy liczyć na średnio 60 fps. Wraz ze wzrostem rozdzielczości jest tylko gorzej, a w 3840 x 2160 nie zanotowałem nawet 20 fps. Włączenie DLSS Jakość poprawia tę sytuację, ale nadal już w 2560 x 1440 nie ma średnio 60 fps, a gra w 3840 x 2160 niestety nie będzie komfortowa. Tutaj trzeba się zastanowić nad włączeniem DLSS w jeszcze innej opcji.
Control
W Control jest trochę lepsza sytuacja, bo bez DLSS nawet w 1920 x 1080 możemy liczyć na średnio 60 fps. Niestety w wyższych rozdzielczościach jest już gorzej i np. w 4K gra jest praktycznie niegrywalna. Włączenie DLSS Jakość pozwala już na cieszenie się średnio 60 fps nawet w 3440 x 1440 i jedynie w najwyższej rozdzielczości nie zanotowałem średnio tej liczby klatek na sekundę.
Metro Exodus Enhanced Edition
Tutaj jedna uwaga – w testach zmieniłem ustawienia ray tracingu na Ultra i Reflections na Raytraced. Pozostałe ustawienia są takie same jak w przypadku pozostałych testów.
W Metro jest podobna sytuacja jak w Control. W 1920 x 1080 bez DLSS zanotujecie średnio 60 fps, ale w wyższych rozdzielczościach będą już wyniki mniejsze. Choć tak naprawdę 54,7 fps w 2560 x 1440 pozwala na w miarę płynną rozgrywkę. Włączenie DLSS Jakość ponownie znacznie poprawia sytuację, w 3440 x 1440 możecie już liczyć na średnio 60 fps. Nawet w 3840 x 2160 wynik 48,9 fps jest całkiem niezłym rezultatem.
Watch Dogs: Legion
Watch Dogs: Legion to ponownie wyzwanie dla GeForce RTX 3070 Ti. Bez DLSS nawet w 1920 x 1080 nie ma średnio 60 fps, a w 3840 x 2160 karta notowała poniżej 20 fps. DLSS Jakość poprawia sytuację, ale nadal świetnie nie jest. W 2560 x 1440 możecie liczyć średnio na 57 fps, a w 3840 x 2160 gra nadal jest praktycznie niegrywalna. Tutaj niestety ponownie trzeba rozważyć włączenie tej funkcji w innym trybie lub zmniejszenie jakości samej gry.
Quake II RTX
W tej grze skorzystałem API ray tracingu KHR_ray_query.
Na koniec pozostał Quake II RTX. TUtaj na średnio 60 fps możecie liczyć do rozdzielczości 2560 x 1440. W najwyższej z rozdzielczości gra niestety jest niegrywalna, bowiem ilość klatek na sekundę jest lekko poniżej 30 – warto tutaj zmniejszyć detale samej gry, aby uzyskać większą płynność tytułu.
Czytaj też: Nvidia GeForce RTX 3080 Ti – test ray tracingu i DLSS
Podsumowanie
GeForce RTX 3070 Ti bez DLSS tak naprawdę nie sprawdzi się w rozdzielczościach większych niż 1920 x 1080. Nawet w tej są gry, gdzie po włączeniu ray tarcingu Ultra są problemy z uzyskaniem 60 fps. Sytuację poprawia DLSS Jakość, ale nadal w 3840 x 2160 będą problemy z uzyskaniem tej liczby klatek na sekundę. Są też gry takie jak Cyberpunk 2077, gdzie pomimo włączenia DLSS Jakość w rozdzielczości 2560 x 1440 nadal nie ma średnio 60 fps. Jeśli więc gracie w najbardziej wymagające tytuły w wyższych rozdzielczościach to musicie się liczyć z tym, że konieczne będzie obniżenie detali albo włączenie DLSS w innym trybie niż Jakość. W mniej wymagających grach jest już znacznie lepiej i nawet w rozdzielczości 3440 x 1440 przy włączonym DLSS można mówić o płynnej rozgrywce.
To już ostatni artykuł omawiający wydajność GeForce RTX 3070 Ti. Mam nadzieję, że temat został już w pełni wyczerpany i wiecie wszystko co trzeba na temat wydajności tej karty w różnych grach, rozdzielczościach czy ustawieniach.