Reklama
aplikuj.pl

Nvidia Turing GPU, to największy skok na rynku od 2006 roku

Nvidia, GPU, architektura, CUDA, RT, Tensor, Quadro, premiera, nowa architektura, rewolucja, architektura Turing, prezentacja

Podczas tegorocznych targów SIGGRAPH nie mogło zabraknąć nowej technologii graficznej, jaką Nvidia dla nas przygotowała. Architektura Turing ma być pierwszym takim skokiem w zaawansowaniu GPU od 2006 roku, czyli zaprezentowaniu rdzeni CUDA.

A skąd takie oświadczenia o rewolucyjności? Jak pewnie się spodziewacie – zgodnie z modą chodzi o sztuczną inteligencję oraz zaprezentowany kilka miesięcy temu Nvidia RTX. Architektura Turing nie sprawi jednak, że nagle Wasza karta zacznie gadać, ale połączy w sobie dwie najważniejsze nowości. Mowa o rdzeniach RT skrojonych pod obliczenia związane z ray-tracingiem oraz rdzeniach Tensor, które napędzają sztuczną inteligencje. Sama architektura wymagała podobno 10000 lat pracy wszystkich inżynierów.

Czytaj też: Koniec GeForce GTX? Nvidia ma przerzucić się na GeForce RTX

Najważniejszy dla nas jest jednak fakt, że ta architektura  jako pierwsza w historii jest w stanie poradzić sobie z obliczeniami ray-tracingu w czasie rzeczywistym. Ma być w tym sześciokrotnie szybsza od obecnej architektury Pascal i dla małego porównania – to jak gra na 10, a 60 FPSach. Całość dopełniają odnowione multiprocesory streamingowe, która wpływa bezpośrednio na wydajność w obliczeniach zmiennoprzecinkowych i dwukrotnie zwiększa przepustowość pamięci podręcznej.

Nvidia chwali się, że najpotężniejszy rdzeń będzie mógł pochwalić się 4608 rdzeniami CUDA, które pozwolą na jednoczesne wykonywanie 16 trylionów operacji zmiennoprzecinkowych i 16 trylionów operacji na liczbach całkowitych. Będzie to jednak zarezerwowane dla rynku profesjonalnego, a dokładnie kart graficznych Quadro. Te zadebiutują już czwartym kwartale bieżącego roku.

Źródło: Videocardz
Zdjęcia: Videocardz