W rankingu zasięgu Porsche Taycan Turbo sromotnie przegrał z konkurencyjnym modelem Tesli, ale jego wersja Turbo S wcale tego nie naprawia.
Elektryczny Taycan Turbo S ma większą moc i przyspiesza szybciej niż wersja Taycan Turbo, ale nie wszystkim będzie to na rękę, bo więcej wydajności równa się ze szybszym spadkiem mocy. Przypomnijmy, że Taycan Turbo, samochód o wartości 153000 dolarów, otrzymał ocenę całkowitego zasięgu na poziomie zaledwie 323 km (201 mil), podczas gdy ocena spalania wynosiła 3,41 litra na sto kilometrów.
Wydajniejszy Taycan Turbo S w rankingu EPA może z kolei pochwalić się nieco niższym zasięgiem, bo na poziomie 192 mil, czyli 308,9 km. 4,5% spadek, czyli o całe 14,5 kilometrów, jest spowodowany po prostu wyższą wydajnością, której najwidoczniej nie wystarcza 93,4 kWh zestaw akumulatorów. Wydajność energetyczna na kilometr wynosi w tym przypadku 308 Wh/km.
Warto jednak wspomnieć, że mniej wymagający test WLTP wykazał, że wersja Turbo S Taycana na jednym ładowaniu pokona 388–412 km. Nam z kolei pozostaje czekać na wyniki najtańszych wersji, czyli np. 4S i to z 79,2 kWh akumulatorem.