Reklama
aplikuj.pl

Nowy wyjątkowy odrzutowiec biznesowy HondaJet Elite S

odrzutowiec biznesowy HondaJet Elite S, HondaJet Elite S, Elite S

Honda, to nie tylko samochody, ale też specjalny oddział Honda Aircraft, który to ujawnił nowy odrzutowiec biznesowy HondaJet Elite S, będący ulepszeniem w stosunku do podstawowej wersji HondaJet Elite.

Jakie ulepszenia zaliczył HondaJet Elite S?

Jako że mowa o odrzutowcu biznesowym, będącym ulepszeniem wcześniejszej wersji, HondaJet Elite S ma wiele wspólnego z HondaJet Elite z 2018 roku, jako że zapożycza od poprzednika sporo elementów, ale jednocześnie do tego miksu dorzuca szereg ulepszeń i nowych dodatków. Elite S zachował to, co najważniejsze, czyli konfigurację mocowania silnika typu Over-The-Wing (OTWEM), a więc nad skrzydłem, dziób i skrzydło kadłuba z naturalnym przepływem laminarnym (NLF) oraz całkowicie kompozytowy kadłub.

Czytaj też: Zdjęcia Honda CR-V nowej generacji podczas testów

HondaJet Elite S jest napędzany dwoma silnikami GE Honda Aero Engines HF120, a względem poprzednika zaliczył ulepszenie pod kątem masy startowej o 91 kilogramów, co umożliwia albo zabranie na pokład dodatkowego pasażera, albo przeleceniu o 222 km więcej na jednym tankowaniu. Należy pamiętać, że to ciągle lekki biznesowy odrzutowiec, który dodatkowe możliwości zawdzięcza m.in. specjalnemu pakietowi awioniki Garmin G3000.

Od czasu wprowadzenia na rynek w 2018 roku, HondaJet Elite osiągnął najlepsze osiągi w swojej klasie, będąc jednocześnie najbardziej wydajnym, a dzięki nowemu Elite S robimy kolejny krok naprzód w zwiększaniu możliwości samolotu. Dzięki innowacjom, projektowi i inżynierii nowego Elite S po raz kolejny ustanawiamy nowy standard w lotnictwie biznesowym.

– mówi prezes Honda Aircraft Company, Michimasa Fujino.

Czytaj też: Honda S660 Modulo X Version Z zwiastuje koniec tego sportowego Kei

Elite S będzie dostępny do kupienia w kolorach Gunmetal, Luxe Gold i Deep Sea Blue z opcjami niestandardowymi, ale na niską cenę nie liczcie, bo wewnątrz tego odrzutowca znalazła się obok prywatnej toalety pełnoprawna kuchnia. Pod kątem technologicznym trudno też kręcić na niego nosem, jako że na pokładzie znalazł się zaawansowany system wspomagania sterowania (ASAS) oraz nowy ACARS, które zastępują komunikację głosową krótkimi wiadomościami tekstowymi przez cyfrowe łącze danych dla większej przejrzystości.

Czytaj też: Nowa Honda Civic zadebiutowała w pełni. Co przynosi 11. generacja?

Komunikaty te obejmują polecenia ruchu lotniczego, informacje o terminalu, pogodę w terminalu, zezwolenie na odlot, przesyłanie planów lotu, wiadomości, ogólną pogodę, automatyczną transmisję raportów o pozycji oraz statusie. Jednak w razie potrzeby system COM3 może wyłączyć tryb łącza danych i przełączyć ACARS na trzecie radio głosowe VHF.