Swój debiut zaliczył niedawno elektryczny samochód XC40 Recharge, którego Volvo reklamuje, jako solidną propozycję na rynek kompaktowych crossoverów o nieemisyjnym napędzie. Co jednak oferuje?
XC40 Recharge jest pierwszym masowo produkowanym i w pełni elektrycznym modelem EV Volvo, które jest istną ewolucją od zelektryfikowanych modeli pokroju C30 Drive Electric. Model wygląda podobnie do XC40 w wariancie z silnikiem spalinowym, ale z kilkoma drobnymi poprawkami. Kratka jest teraz zasłonięta (oprócz małej szczeliny), a dla kontrastu kolorów dolna konsola, osłony lusterek i dach są czarne. Nadwozie jest z kolei dostępne również w nowym kolorze Sage Green, a nowy układ napędowy zapewnił dodatkowe miejsce bagażowe pod maską.
W ramach testów WLTP wykazano, że nowość w ofercie producenta może pochwalić się zasięgiem ponad 400 kilometrów, podczas gdy jego osiągi sprowadzają się do napędu na wszystkie koła o łącznej mocy 408 koni mechanicznych. Bateria ma pojemność 78 kilowatogodzin (według źródła), a 75 kWh tej ilości jest użyteczne. Ponadto silniki elektryczne wytwarzają łącznie moment obrotowy o wartości 660 niutonometrów. Korzystając z szybkiej ładowarki, system akumulatorów może naładować się do 80 procent pojemności w 40 minut.
Od wewnątrz XC40 Recharge wygląda w dużej mierze identycznie jak inne modele z tej serii. Przyjmuje jednak na pokład nowy system informacyjno-rozrywkowy Volvo z systemem Android. Obejmuje wsparcie dla Asystenta Google, Map Google oraz sklepu Google Play. Aktualizacje bezprzewodowe pozwalają oprogramowaniu zyskać funkcje i ulepszenia w miarę upływu czasu.