Czy „stare, to lepsze?”… raczej nie zawsze, ale przynajmniej w motoryzacji rzucenie okiem na konstrukcje mające na karku kilkadziesiąt lat jest warte kilku minut. Zwłaszcza przy takich właśnie okazjach, jaką jest nagranie z udziałem ośmiocylindrowego rzędowego silnika spalinowego z cylindrami ułożonymi wyłącznie w jednym rzędzie.
Czytaj też: Obecny silnik V12 zostanie z BMW przynajmniej do 2023 roku
Co ciekawe, pierwsze użycia tych silników miały miejsce w czołgach podczas II Wojny Światowej, aby nieco później trafiły do pierwszych samochodów Formuły 1. Teraz są jednak nieużywane (a przynajmniej nie na masową skalę), ponieważ ich długość uniemożliwia wsadzenia ich w tradycyjnych komorach silnikowych. Te jednak brzmią naprawdę solidnie:
Napędzający ten artefakt przeszłości (Forda z 1930 roku) silnik R8 pochodzi z modelu Packard z 1948 roku. Jego pojemność 5.35 litrów w połączeniu z czterema gaźnikami (gaźnikami!) i sprężarką sprawia, że i tak wyróżnia się w porównaniu do warkotu obecnych V8.
Czytaj też: Rzuć okiem na Dodge Challenger SRT Demon rozpędzającego się do 340 km/h
Źródło: Popular Mechanics