Reklama
aplikuj.pl

Okazja na posłuchanie warkotu tego silnika R8 nie zdarza się na co dzień

Okazja na posłuchanie warkotu tego silnika R8 nie zdarza się na co dzień
Okazja na posłuchanie warkotu tego silnika R8 nie zdarza się na co dzień

Czy „stare, to lepsze?”… raczej nie zawsze, ale przynajmniej w motoryzacji rzucenie okiem na konstrukcje mające na karku kilkadziesiąt lat jest warte kilku minut. Zwłaszcza przy takich właśnie okazjach, jaką jest nagranie z udziałem ośmiocylindrowego rzędowego silnika spalinowego z cylindrami ułożonymi wyłącznie w jednym rzędzie. 

Czytaj też: Obecny silnik V12 zostanie z BMW przynajmniej do 2023 roku

Co ciekawe, pierwsze użycia tych silników miały miejsce w czołgach podczas II Wojny Światowej, aby nieco później trafiły do pierwszych samochodów Formuły 1. Teraz są jednak nieużywane (a przynajmniej nie na masową skalę), ponieważ ich długość uniemożliwia wsadzenia ich w tradycyjnych komorach silnikowych. Te jednak brzmią naprawdę solidnie:

Napędzający ten artefakt przeszłości (Forda z 1930 roku) silnik R8 pochodzi z modelu Packard z 1948 roku. Jego pojemność 5.35 litrów w połączeniu z czterema gaźnikami (gaźnikami!) i sprężarką sprawia, że i tak wyróżnia się w porównaniu do warkotu obecnych V8.

Czytaj też: Rzuć okiem na Dodge Challenger SRT Demon rozpędzającego się do 340 km/h

Źródło: Popular Mechanics