Jeśli spojrzycie na najnowsze wydania BMW X5 i porównacie je do oryginału, to przeżyjecie szok, ale tak to już z designem bywa – ewoluuje z roku na rok.
Dziś jednak nie o różnicach między podejściami do projektów, a o tym, jak powstał pierwszy SUV BMW, czyli X5. Był to kultowy i ważny samochód dla marki, jako że oznaczał wtedy wejście do konkurencyjnego segmentu luksusowych samochodów, a teraz stanowi najlepsze źródło dochodu (via Motor1).
X5 zadebiutował w 1999 roku, a od momentu tej premiery BMW sprzedało już ponad dwa miliony jego egzemplarzy. Nazywa go zresztą nie mianem SUVa, a SAV, czyli Sports Activity Vehicle, aby podkreślić zarówno osiągi na drodze, jak i w terenie.
Kiedy powstawał X5, BMW było wówczas właścicielem Land Rovera, dlatego model zaczerpnął wiele od tej brytyjskiej marki. Jednak głównemu projektantowi, Frankowi Stephensonowi udało się stworzyć coś nowatorskiego, innego na rynku, o czym opowiada w powyższym wideo.
Czytaj też: Ktoś spotkał prototyp elektrycznego Mercedesa EQS na stacji
Wraz ze swoim zespołem pod przewodnictwem Chrisa Bangle’a mieli tylko sześć tygodni na wyprodukowanie oryginalnego X5. Tak, sześć krótkich tygodni, od zrobienia z koncepcji gotowego do produkcji projektu.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News