Reklama
aplikuj.pl

1500-konna zabawka na tor za 3,55 milionów dolców. Oto Bugatti Chiron Pur Sport

Bugatti Chiron Pur Sport, Bugatti, Chiron Pur Sport, Chiron na tor

Najbardziej chironowy z wszystkich Chironów, czyli Bugatti Chiron Pur Sport, które na torze będzie szaleć za dwóch.

Zgodnie z obietnicą (via Motor1), dziś producent supersamochodów zaprezentował model Chiron Pur Sport, który kładzie nacisk na aerodynamikę, zmniejszenie masy i rozdzielenie mocy. Mocy, która podchodzi oczywiście z tego samego, 8-litrowego silnika W16 z poczwórnym turbodoładowaniem.

Teraz jednak ten Chiron współpracuje z ponownie skalibrowaną automatyczną skrzynią biegów. Podczas gdy szczytowa moc wyjściowa pozostaje niezmieniona i wynosi 1500 koni mechanicznych, czerwona linia obrotów na minutę została ustawiona o 200 obrotów na minutę wyżej niż na „standardowym” Chironie i wynosi teraz 6900 obrotów na minutę. Ponadto 15-procentowe ściślejsze przełożenia skrzyni biegów dodatkowo poprawiły dostarczanie mocy i reakcję silnika, gwarantując 40% poprawę reakcji na zmianę biegów.

Bugatti Chiron Pur Sport, Bugatti, Chiron Pur Sport, Chiron na tor

Nadwozie? Zmiany dosyć subtelne, ale kluczowe, bo aktualizacji doczekał się przód z szerszymi otworami na powietrze i powiększonym panelem na dole. Z tyłu Chiron Pur Sport ma spojler o szerokości 1,9 metra, który generuje „znaczne siły docisku”. Odświeżoną konstrukcję uzupełniają niezwykle lekkie, odporne na temperaturę rury wydechowe wykonane z tytanu w procesie druku 3D.

Chiron Pur Sport jeździ na nowych felgach, które zostały zaprojektowane w celu zwiększenia wentylacji i aerodynamiki hamulców. Aero (bo tak się nazywają) są owinięte specjalnymi oponami opracowanymi przez Michelin dla supersamochodu, czyli Guma Bugatti Sport Cup 2 R.

Wprowadzono także znaczące poprawki w podwoziu. Nowa konfiguracja zawieszenia obejmuje 65% mocniejsze sprężyny z przodu i 33% twardsze z tyłu, a także adaptacyjną strategię kontroli tłumienia ukierunkowaną na osiągi. Dzięki nowym tytanowym panelom podstawy klocków hamulcowych, a także lżejszym kołom i tarczom hamulcowym Chiron Pur Sport spadł z wagi o 19 kilogramów.

Bugatti planuje zbudować tylko 60 egzemplarzy Chiron Pur Sport, z których każdy ma cenę 3,2 miliona euro. Produkcja rozpocznie się w drugiej połowie 2020 roku.