WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

Oto nowy Peugeot 3008 na 2021 rok. Czy czymś Was zaskoczy?

Peugeot 3008, to crossover, któremu konsument nie może zarzucić wiele, co potwierdza jego nowa, druga już generacja. Ta przeżywa właśnie odświeżenie po trzech latach na rynku, a po dzisiejszej premierze trafi do sprzedaży pod koniec tego roku.

Kompaktowy crossover Peugeot 3008 jest wizualnie zgodny z najnowszymi modelami producenta za sprawą podobnej konfiguracji reflektorów ze światłami do jazdy dziennej rozciągającymi się do samego dołu wzdłuż przedniej konsoli. Wygląda to – skromnie mówiąc – nowatorsko, jak zresztą również pozbawione ramek osłony chłodnicy, zakończonej w dolnej sekcji splitterem.

Jeśli chodzi o wnętrze, „peugeotowski” i-Cockpit został zaktualizowany o większy, bo 10-calowy ekran dotykowy, który zastąpił 8-calowy system informacyjno-rozrywkowy z modelu po liftingu. Jego uzupełnieniem jest w pełni konfigurowalny 12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz wskaźników, który nadaje desce rozdzielczej nowoczesnego wyglądu.

Modele wyposażone w automatyczną skrzynię biegów są teraz standardowo wyposażone w tryb jazdy Normal, Sport i Eco. Hybrydowy 3008 pozwala kierowcom wybierać między trybami Electric, Hybrid, Sport i 4WD (via Motor1).

Pod kątem napędu zaczynamy od turbodoładowanego 1,2-litrowego silnika benzynowego z trzema cylindrami, który wytwarza 130 koni mechanicznych i może być wyposażony w sześciobiegową manualną lub ośmiobiegową automatyczną skrzynię. Ośmiobiegowy automat jest z kolei jedynym wyborem przy czterocylindrowej jednostce o pojemności 1,6 litra i mocy 180 KM.

Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, odświeżony Peugeot 3008 na 2021 rok może być wyposażony w czterocylindrowy 1,5-litrowy silnik o mocy 130 KM, zarówno w wersji manualnej, jak i automatycznej. Hybrydową ofertę uzupełnia połączenie 180-konnej jednostki z elektryczną jednostką o mocy 110 KM, które z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów oferuje łączną moc 225 KM i 360 Nm. Sprint do setki zalicza w 8,7 sekundy, a maksymalnie rozpędza się do 225 km/h.

Najwydajniejszym Peugeotem 3008 jest wariant z 200-konnym silnikiem benzynowym oraz parze silników elektrycznych na tylnej i przedniej osi o mocy kolejno 110 i 112 koni. Jest to jedyny dostępny model 3008 z napędem na wszystkie koła i ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. 320 KM i 520 Nm zapewnia sprint do setki w 5,9 sekundy.

Czytaj też: Parasol dla supersamochodu McLaren 720S, bo czemu by nie

Oba modele hybrydowe wykorzystują akumulator litowo-jonowy o pojemności 13,2 kWh, który zapewnia wystarczającą ilość mocy na 56 km zasięgu dla modelu z napędem na dwa koła i 59 km dla wariantu na wszystkie.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News