Ujawniony właśnie Peugeot 308 nie jest niestety modelem nowej generacji, a jedynie odświeżeniem francuskiego kompaktowego modelu na 2021 rok modelowy.
Nie martwcie się jednak! To prawdopodobnie ostatnie odświeżenie Peugeota 308 przed zupełnie nową generacją, które przyniosło coś dla fanów błękitu (nowy lakier Vertigo Blue), a na dodatek zapewniło dwa nowe zestawy felg, czy specjalny zestaw ciemnych elementów dla najwydajniejszych wariantów.
Główną atrakcją dla Peugeota 308 2021 są jednak zmiany w kabinie, gdzie zawitały teraz całkowicie cyfrowe wskaźniki dla kierowcy. Ten mierzy całe 10 cali, korzysta z rozwiązania i-Cockpit, a towarzystwem dla niego jest ekran do systemu infotainment (via Motor1).
Tradycyjnie Peugeot 308 występuje w swoich standardowych wykończeniach oraz wydaniu GTi. W tym drugim napędza go turbodoładowany 1,6-litrowy silnik benzynowy o mocy 263 koni mechanicznych i 340 Nm momentu obrotowego.
Ten współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i umożliwia hatchbackowi osiągnięcie prędkości 100 km/h w ciągu sześciu sekund. Jego maksymalna prędkość wynosi 250 km/h, ale została elektronicznie ograniczona.
Na znacznie mniej mogą pozwolić sobie turbodoładowane silniki o pojemności 1,2 litra z trzema cylindrami w wersji o mocy 110 lub 130 koni mechanicznych. Ten pierwszy jest oferowany tylko z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, podczas gdy drugi może być również wyposażony w ośmiostopniową automatyczną skrzynię biegów. Nie zabraknie też 1,5-litrowego silnika diesla o mocy 100 lub 130 KM.
Czytaj też: Powody (nie)rentowności większości elektrycznych samochodów
Niezależnie od poziomu wyposażenia, wszystkie Peugeot 308 2021 mają dwustrefową klimatyzację, automatyczne reflektory, tylne czujniki parkowania, cyfrowe radio DAB, automatyczne wycieraczki przedniej szyby i automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne.
Pod kątem bezpieczeństwa kupujący otrzymają adaptacyjny tempomat, kamerę 180 stopni, ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu, automatyczny przełącznik świateł drogowych, rozpoznawanie znaków prędkości, aktywny system dbania o martwe pole oraz dbania o uwagę kierowcy.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News