Reklama
aplikuj.pl

Oto Peugeot 308 drugiej generacji. Nowości służą temu rywalowi VW Golfa

Peugeot 308 drugiej generacji, Peugeot 308, Peugeot 308 2022, druga generacja Peugeot 308, nowy Peugeot 308

Swój debiut zaliczył właśnie Peugeot 308 drugiej generacji, dzierżąc dumnie zaktualizowane logo firmy i zupełnie nowe podejście projektowe, na którym łapki położymy w drugiej połowie tego roku. Jak bardzo różni się od poprzednika sprzed ośmiu lat?

Peugeot 308 drugiej generacji

W nowym modelu Peugeot 308 najważniejsze elementy wizualne sprowadzają się do przedniej części, gdzie pojawia się krwiożerczy „lwi sznyt” w postaci nowego emblematu na pociągającej maskownicy, która łączy się z matrycowymi reflektorami LED (wersja GT, GT Pack) o wertykalnych przedłużeniach, mających symbolizować kły lwa. Związany z tym ostry charakter trafił też na tył, gdzie w pełni diodowe światła, połączone ze sobą czarną listwą.

Czytaj też: Spójrzcie na nowe logo Peugeota

Ogólne kształty nadwozia Peugeota 308 drugiej generacji nie są wcale proste, czy minimalistyczne, sięgając po szereg uwypukleń i powiększających wizualnie całość linii. Teraz ten model mierzy 4360 cm długości (wzrost o 11 cm) i 1440 cm wysokości (spadek o 20 mm), co doprowadziło do zmniejszenia współczynnika oporu do 0,28 przy zwiększeniu rozstawu osi o 55 mm, czyli do 2675 mm. Co ciekawe, pojemność bagażnika spadła z 420 do 412 litrów (1323 litrów po złożeniu siedzeń).

Wewnątrz Peugeota 308 czai się zupełnie nowy wymiar desek rozdzielczych, jakie ostatnio obserwowaliśmy. Projektanci mają w nosie modny ostatnio minimalizm, co widać po ogólnym rozbudowaniu i skomplikowaniu poszczególnych elementów. Wśród nich znajdują się dwa cyfrowe wyświetlacze (z opcją dwóch 10-calowych), elementy sterujące klimatyzacją sprowadzające się do dotykowych klawiszy, ośmiokolorowe oświetlenie LED, 10-głośnikowy system dźwiękowy Focal, bezprzewodowa ładowarka, czy elektrycznie regulowane fotele.

Napęd Peugeot 308 2022

Bazując na ewolucji platformy EMP2, Peugeot 308 nowej generacji będzie napędzany trzycylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem w dwóch trybach dostrojenia. Jednostka benzynowa o pojemności 1,2 litra rozwija moc 110 i 130 koni mechanicznych, które trafiają na tylne koła przez sześciobiegową manualną lub opcjonalną ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów dla mocniejszej wersji. Po stronie wysokoprężnej czterocylindrowy silnik o pojemności 1,5 litra ma moc 130 KM i jest wyposażony w dwa lub trzy pedały.

Czytaj też: Zdjęcia Peugeot 308 2022 pokazują wszystko, co najważniejsze

W chwili premiery pojawią się również dwa modele hybrydowe typu plug-in z napędem na przednie koła z ośmiobiegową przekładnią automatyczną, akumulatorem o pojemności 12,4 kWh i silnikiem elektrycznym o mocy 81 kW w obu przypadkach. Różnica między nimi polega na silniku benzynowym, rozwijającym 150 KM w słabszej konfiguracji i 180 KM w mocniejszej wersji. Połączona moc wynosi odpowiednio 180 KM i 225 KM, przy czym oba oferują zasięg elektryczny z certyfikatem WLTP wynoszący około 60 kilometrów.