Swój debiut zaliczył właśnie Peugeot 308 drugiej generacji, dzierżąc dumnie zaktualizowane logo firmy i zupełnie nowe podejście projektowe, na którym łapki położymy w drugiej połowie tego roku. Jak bardzo różni się od poprzednika sprzed ośmiu lat?
Peugeot 308 drugiej generacji
W nowym modelu Peugeot 308 najważniejsze elementy wizualne sprowadzają się do przedniej części, gdzie pojawia się krwiożerczy „lwi sznyt” w postaci nowego emblematu na pociągającej maskownicy, która łączy się z matrycowymi reflektorami LED (wersja GT, GT Pack) o wertykalnych przedłużeniach, mających symbolizować kły lwa. Związany z tym ostry charakter trafił też na tył, gdzie w pełni diodowe światła, połączone ze sobą czarną listwą.
Czytaj też: Spójrzcie na nowe logo Peugeota
Ogólne kształty nadwozia Peugeota 308 drugiej generacji nie są wcale proste, czy minimalistyczne, sięgając po szereg uwypukleń i powiększających wizualnie całość linii. Teraz ten model mierzy 4360 cm długości (wzrost o 11 cm) i 1440 cm wysokości (spadek o 20 mm), co doprowadziło do zmniejszenia współczynnika oporu do 0,28 przy zwiększeniu rozstawu osi o 55 mm, czyli do 2675 mm. Co ciekawe, pojemność bagażnika spadła z 420 do 412 litrów (1323 litrów po złożeniu siedzeń).
Wewnątrz Peugeota 308 czai się zupełnie nowy wymiar desek rozdzielczych, jakie ostatnio obserwowaliśmy. Projektanci mają w nosie modny ostatnio minimalizm, co widać po ogólnym rozbudowaniu i skomplikowaniu poszczególnych elementów. Wśród nich znajdują się dwa cyfrowe wyświetlacze (z opcją dwóch 10-calowych), elementy sterujące klimatyzacją sprowadzające się do dotykowych klawiszy, ośmiokolorowe oświetlenie LED, 10-głośnikowy system dźwiękowy Focal, bezprzewodowa ładowarka, czy elektrycznie regulowane fotele.
Napęd Peugeot 308 2022
Bazując na ewolucji platformy EMP2, Peugeot 308 nowej generacji będzie napędzany trzycylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem w dwóch trybach dostrojenia. Jednostka benzynowa o pojemności 1,2 litra rozwija moc 110 i 130 koni mechanicznych, które trafiają na tylne koła przez sześciobiegową manualną lub opcjonalną ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów dla mocniejszej wersji. Po stronie wysokoprężnej czterocylindrowy silnik o pojemności 1,5 litra ma moc 130 KM i jest wyposażony w dwa lub trzy pedały.
Czytaj też: Zdjęcia Peugeot 308 2022 pokazują wszystko, co najważniejsze
W chwili premiery pojawią się również dwa modele hybrydowe typu plug-in z napędem na przednie koła z ośmiobiegową przekładnią automatyczną, akumulatorem o pojemności 12,4 kWh i silnikiem elektrycznym o mocy 81 kW w obu przypadkach. Różnica między nimi polega na silniku benzynowym, rozwijającym 150 KM w słabszej konfiguracji i 180 KM w mocniejszej wersji. Połączona moc wynosi odpowiednio 180 KM i 225 KM, przy czym oba oferują zasięg elektryczny z certyfikatem WLTP wynoszący około 60 kilometrów.