Jako że to właśnie infrastruktura ładująca najbardziej wpływa na sprzedaż elektrycznych samochodów, powinniśmy się cieszyć z każdej stacji Supercharger w Europie. Zwłaszcza tej najszybszej.
Po dość długim czasie czasie Tesla przeniosła swój kawał technologii ładowania w postaci Supercharger V3 z Ameryki Północnej do Europy. Właśnie tak – to pierwsza tego typu ładowarka samochodów elektrycznych na Starym Kontynencie i jak się domyślacie – nie ma jej w Polsce.
Osiem Superchargerów o mocy 250 kW zostało rozmieszczonych w London Park Royal w Wielkiej Brytanii. Dołączyły tym samym do ośmiu ładowarek w wersji V2 o mocy do 150 kW. W tamtej okolicy jest więc w sumie dostępnych teraz całe szesnaście Superchargerów.
Cała stacja Supercharger V3 ma moc 1 MW i może zapewniać ładowanie na poziomie do 250 kW do każdej z czterech ładowarek jednocześnie. To z kolei sugeruje, że ta stacja w Londynie wzbogaciła się o instalacje z 2 MW mocy wyjściowej, które dołączyły do obecnych 1,2 MW. Oto test ładowania na nowej stacji:
Jakie Modele Tesli jednak z tego w ogóle skorzystają? Tak naprawdę mowa tylko o Modelu 3 w wersji Long Range, bo zarówno Model S, jak i X jest ograniczony do mocy 200 kW.