Ostatnio w świecie przyjaznego dla środowiska lotnictwa wiele się dzieje, a mam przez to na myśli szereg samolotów elektrycznych, które w ostatnich latach osiągnęły kamienie milowe. Jednym z przykładów początków „ekologicznego latania” jest też Ampaire 337 od firmy Ampaire z Los Angeles, czyli podobno największy samolot z napędem hybrydowym, jaki kiedykolwiek wzbił się w przestworza.

Czytaj też: Marynarka USA odzyskała samolot z morskich głębin

Samolot Ampaire 337 został oparty na sześcioosobowym modelu Cessna 337 Skymaster, który wyposażono we własny elektryczny system napędowy. Oznaczało to zastąpienie jednego z dwóch silników spalinowych elektrycznym odpowiednikiem zasilanym akumulatorem, który jednak nie mógł sobie poradzić z wytworzeniem odpowiedniego ciągu. Dlatego teraz dwie jednostki pracują razem, aby uzyskać optymalną wydajność w powietrzu. Nie taki Ampaire 337 ”eko”, jak go malują, ale w teorii zmniejszył swoją emisję CO2 do atmosfery o połowę.

W czwartek ten samolot odbył pierwszy publiczny lot na lotnisku Camarillo z pilotem testowym i inżynierem lotniczym w kokpicie. Teraz Ampaire planuje kontynuować testowanie samolotu wiele razy w tygodniu od czerwca do sierpnia i zbierać dane na temat działania jego elektrycznych układów napędowych. Te informacje pomogą zespołowi w zbudowaniu nowego prototypu, który zostanie wykorzystany w projekcie pilotażowym badającym potencjał trasy handlowej na Hawajach. Firma planuje wykorzystanie swoich hybrydowych samolotów do obsługi tras handlowych dla regionalnych linii lotniczych na krótkich dystansach i ma nadzieję rozpocząć działalność w 2021 roku.

Czytaj też: Kingdom: New Lands do zgarnięcia za darmo

Źródło: New Atlas

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej