Pisarka Tomb Raider chce by kolejna Lara miała mniejszy kompleks ojca

tomb raider

Rhianna Pratchett wypowiedziała się na temat jej marzenia dotyczącego nowej Lary Croft w Tomb Raider. Jej pomysł na pewno mógłby się niektórym spodobać, ale pełna wypowiedź już teraz budzi kontrowersje.

Kim jest Rhianna Pratchett poza Tomb Raider?

Powiedzieć, że Rhianna Pratchett to córka Terrego Pratchetta, byłoby po prostu wielkim niedocenieniem jej działalności w branży growej. Rhianna jest pisarką, która pracowała przy wielu znanych grach. Jej historie mogliście śledzić w:

  • Beyond Divinity – Larian Studios (2004)
  • Stronghold Legends – Firefly Studios/2K (2006)
  • Heavenly Sword – Ninja Theory/Sony (2007)
  • Overlord oraz Overlord Raising Hell – Triumph Studios/Codemasters (2007/2008)
  • Viking: Battle for Asgard – The Creative Assembly/Sega (2008)
  • Mirror’s Edge – DICE/EA (2008)
  • Prince of Persia – Ubisoft Montreal (2008)
  • Overlord: Minions – Climax/Codemasters (2009)
  • Overlord: Dark Legend – Climax/Codemasters (2009)
  • Overlord II – Triumph/Codemasters (2009)
  • Risen – Piranha Bytes/Deep Silver (2009)
  • CSI: Fatal Conspiracy – Telltale/Ubisoft (2010)
  • BioShock Infinite and BioShock Infinite: Burial at Sea – Irrational Games/2K (2013)
  • Tomb Raider – Crystal Dynamics/SE (2013)[20]
  • Beat Buddy: Tale of the Guardians – Threaks (2013)
  • Thief – Eidos Montréal (2014)
  • Rival Kingdoms (2015)
  • Rise of the Tomb Raider – Crystal Dynamics/SE (2015)[20]
  • Overlord: Fellowship of Evil – Codemasters (2015)
  • Dance of Death: Du Lac & Fey – Salix Games (2019)
  • Lost Words: Beyond the Page – Sketchbook Games (2019)
  • Surgeon Simulator 2 – Bossa Studios (2020)

Czytaj też: Diablo 3 na Xbox Series X w końcu nie jest popsute

Osobiście doceniam wkład autorki w takich produkcjach jak Mirror’s Edge, Prince of Persia czy Thief. Nie do końca jednak uważam, że poradziła sobie z Tomb Raider i Rise of the Tomb Raider, ponieważ to dopiero historia w Shadow of the Tomb Raider uporządkowała wcześniejsze wątki (a pisarki przy pisaniu tej odsłony nie było.)

Nowy Tomb Raider według Rhianny Pratchett

Wiemy już, że Crystal Dynamics pracuje nad nową odsłoną Tomb Raider. Czym dokładnie będzie gra? Tutaj nie mamy pewności, ponieważ deweloperzy nie zdradzili nic więcej poza tym, że tytuł powstaje na Unreal Engine 5. A co o nowej odsłonie mówi Rhianna Pratchett?

Czytaj też: Mass Effect na Unreal Engine 5. Stacja Omega wygląda jak Night City

Pisarka zdradziła, że miała masę zabawy z tworzenia charakteru Lary Croft, ale chciałby, aby kolejna Lara miała mniej kompleksów ojca (father issues). Przez to, że ostatnie odsłony Tomb Raider pokazywały początek przygody Croft, wątek jej ojca musiał odgrywać dużą rolę, choć z czasem mogło to być męczące.

To, co jednak nie podoba się wszystkim graczom to dalsza część wypowiedzi. Rhianna Pratchet chciałaby, aby Lara pyskowała do przeciwników i była pewna siebie. Przez to, że to był początek jej przygód – nie mogła się tak jednak zachowywać. Czy Lara Croft naśmiewająca się z wrogów podczas strzelanin to byłoby coś w co byście chcieli grać?