Reklama
aplikuj.pl

Płynność gier PS5: Sekiro i Dark Souls 3 lepiej niż Xbox, a Bloodborne to wiadomo

bloodborne

Jak działają gry From Software na PS5? Fani trudnych produkcji powinni wybrać PS5, a nie Xbox Series X.

Embargo na informacje na temat PlayStation 5 zostało zniesione. Dzięki temu w sieci pojawił się cały zalew informacji na temat nowej konsoli Japończyków. Czy będzie ona dobrym wyborem dla fana gier From Software?

Czytaj też: PS5 nie będzie w sklepach na premierę! Kupicie gdzie indziej
Czytaj też: Kreator postacii Demon’s Souls. 16 milionów permutacji, a my i tak zrobimy Geralta
Czytaj też: Nie, EA nie robi nowej gry Star Wars. Pracują nad czymś specjalnym

From Software na PS5

W bardzo trudnych produkcjach od From Software ważna jest porządna płynność, a i rozdzielczość im lepsza – tym lepiej. Przyjrzano się zatem jednym z najpopularniejszych produkcji studia na PS5 i znamy werdykt.

Sekiro Shadows Die Twice działa na PlayStation 5 w stałych 60 klatkach na sekundę! Produkcja na Xbox Series X odpala się za to również w 60 fps, ale zdarzają się jej spadki do 50-55 fps. Tytuł na konsoli Microsoftu działa w natywnym 1800p, a na PlayStation 5 – 1800p uzyskanym za pomocą renderowania szachownicowego. Czy zatem nie lepiej postawić na Xboxa? Okazuje się, że nie bo renderowanie szachownicowe na PlayStation daje niemalże identyczny efekt jak natywne 1800p na Xboxie. I dzięki temu mamy na PS5 stałe 60 fps!

Czytaj też: Star Wars Jedi: Upadły Zakon za darmo na premierę Xbox Series!
Czytaj też: Wydajność Ryzen 5000 w grach. Jest już test nowych procesorów AMD
Czytaj też: Xbox Game Pass może wprowadzić gry z poprzednich generacji

Jeśli chodzi o Dark Souls 3 – sytuacja ta jest ponownie zwycięstwem Sony. Tytuł na konsoli Japończyków działa w stałych 60 fps. Na Xbox Series X… w 30. Wersja na Xboxa nie została odblokowana i tym samym mamy o wiele słabszą płynność.

Bloodborne… jest tytułem ekskluzywnym dla PlayStation. Nie ma szans, aby gra trafiła na Xboxa i tak się też nie stanie. Tytuł działa w stałych 30 klatkach na sekundę i niestety nie zanosi się na to, aby produkcja miała dostać łatkę, która odblokuje jej potencjał.