W kolejnym odcinku podziwiania kunsztu Tesli i osiągów elektrycznych samochodów tej firmy, rzucamy okiem na pojedynek Modelu X z Audi e-Tron.
W obu przypadkach mamy do czynienia nie z samochodami sportowymi, czy nastawionymi na osiągi, a typowo rodzinnymi cackami. Oferowana przez nie wygoda i gabaryty świadczą o tym same z siebie, ale każdy z nas wie, jak to jest z elektrycznymi silnikami – te lubią sobie poszaleć.
Jak więc sprawdzą się na krętym torze z profesjonalnym kierowcą za kółkiem? Który EV okaże się lepszy? Obejrzyjcie sami:
Podczas gdy Tesla Model X jest lżejszy i wydajniejszy niż Audi e-tron, jest jednocześnie bardziej masywny i wyższy. Ponadto jego miękkie zawieszenie zapewnia więcej komfortu niż zwinności. Z drugiej strony inżynierowie pracujący nad e-tron poszli raczej w drugą stronę stawiając na lepszą sterowność.
Finalnie oba pojazdy poradziły sobie całkiem dobrze, biorąc pod uwagę ich konstrukcję i przeznaczenie. Jednak wyraźnie widać, kto jest tutaj liderem. Warto przypomnieć, że wiele pojazdów elektrycznych oferuje pożądaną równowagę efektywności pod kątem, wygody, możliwości oraz zasięgu i zwyczajnej wydajności, która pokazuje pazur zwłaszcza na światłach.
Nie jest to jednak częste w przypadku samochodów z silnikami spalinowymi. Tam zwykle wysoka wydajność idzie w parze z niebywałym apetytem na paliwo i mniejszą stabilnością przez nierówne rozłożenie wagi.
Wystarczy jednak dodać baterie, lekki silnik elektryczny i zaczyna się to zmieniać. Pojazdy hybrydowe mogą osiągać dobre wyniki i oferować lepszą wydajność niż tradycyjne samochody. Jest to jeszcze bardziej prawdziwe w przypadku hybryd typu plug-in, choć nic nie może przewyższyć samochodu w pełni elektrycznego, biorąc pod uwagę połączenie zabawy i oszczędności.
Kanał TFLnow stara się udowodnić tę teorię, zabierając kilka elektrycznych samochodów na tor. Zadaje jednocześnie pytanie, czy EV są szybkie na torze i jednocześnie są całkiem wydajne?
W teście nie wzięły udziały tylko cacka Tesli. Pomimo Modelu 3 Performance i Modelu X wziął w nim udział Volkwagen e-Golf, Kia Niro EV i Nissan LEAF drugiej generacji. Ze względów praktycznych można śmiało powiedzieć, że wszystkie te samochody oferują solidne wyniki, ale już na filmie widać, kto tutaj rządzi.
Model 3 Performance i Model X są zdecydowanie bardziej wyrafinowane, znacznie szybsze i lepsze w prowadzeniu. Podczas gdy wydajność Modelu 3 przejawia się tym, że jest szybszy na torze, Model X zyskuje uznanie za wyjątkową kontrolę trakcji i stabilność.