Reklama
aplikuj.pl

Jeden kierowca i dwie ciężarówki, czyli pokaz autonomicznej technologii Peloton

pokaz autonomicznej technologii Peloton
pokaz autonomicznej technologii Peloton

Peloton jest firmą z Doliny Krzemowej, która skupiła się w pełni na systemie autonomicznym i niedawno ogłosiła technologię, która wykorzystuje komputery, czujniki i komunikację między pojazdem a pojazdem (V2V), aby umożliwić jednemu kierowcy prowadzenie dwóch oddzielnych ciężarówek.

Czytaj też: Oto najszybsza wymiana kół w historii Formuły 1

Jak to z takimi rozwiązaniami bywa, działanie jest zarówno proste, jak i skomplikowane. Zależnie od tego, od której strony popatrzymy. W kwestii tego pierwszego ujęcia sprawa jest banalna – kierowca w pierwszej kieruje sobie tak, jak zwykle, a wszystkie jego poczynania za kierownicą są przesyłane za pomocą cyfrowego interfejsu bezprzewodowo do komputera w ciężarówce na tyle. Wraz z danymi zebranymi z własnej kolekcji radarów, kamer i innych czujników, druga ciężarówka może bezpiecznie podążać za pierwszą, tworząc tym samym flotę pod zarządem jednego kierowcy.

Ciekawa jest też sama historia, którą ma za sobą założyciel firmy Peloton, Josh Switkes. W wywiadach wspominał, że nigdy nie był zwolennikiem autonomii poziomu 2 lub 3, bo ludzie zbyt mocno jej ufali, a rozwój autonomii na wyższych poziomach jest zwyczajnie trudny. Dlatego też postawił na znacznie łatwiejsze (choć nadal ponoć trudne) rozwiązanie, które właśnie zaprezentował. Warto wspomnieć, że rozwiązanie firmy L1 Platoon Pro jest obecnie legalne w 22 stanach i testowane przez sześć firm przewozowych.

Czytaj też: Autonomiczny EZ10 od EasyMile zawitał do Australi

Źródło: Spectrum