Koenigsegg Regera wcześniej zachwyciła nas pobiciem rekordu 0-400-0, a tym razem przypomina nam o sobie za sprawą kanału AutoTopNL, który miał przyjemność przetestować ten hipersamochód na pasie startowym tuż obok firmy.
Regera jest ograniczona do maksymalnej prędkości 410 km/h i może przyspieszyć od 0 do 96,5 km/h w zaledwie 2,8 sekundy i do 200 km/h w 6,6 sekundy.
Wszystko za sprawą połączenia aż czterech silników, z czego ten pierwszy to 5-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 1100 KM i 1280 Nm momentu. Pozostała trójka, to silniki elektryczne, które podbijają możliwości hipersamochodu do 1797 koni mechanicznych.
Najciekawszy element? Brak jakiejkolwiek skrzyni biegów, której rolę przyjęła pojedyncza przekładnia redukcyjna i zamontowany na wale korbowym silnik elektryczny napędzający tylne koła. Te dodatkowo napędza pozostała para silników (po jednym na koło), zapewniając dodatkowe wektorowanie mocy i momentu obrotowego.
Czytaj też: Przysłuchajcie się silnikowi w nowym BMW M4 Competition
Silniki elektryczne zapewniają moc przy niższych prędkościach, a po przekroczeniu 50 km/h mil silnik spalinowy wkracza w pełni do akcji (via Motor1).
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News