Zadziwiające badania Polaków w kwestii elektrycznych samochodów

BMW i4, elektryczne BMW i4, BMW i4 kontra BMW M4, moc elektrycznego BMW i4

InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen przeprowadziło nowe badania na Polakach, z których wynika, że kraj nad Wisłą jest pełny kierowców, którzy wręcz marzą o elektrycznych samochodach.

Wiecie jak to jest z elektrycznymi samochodami – więcej się o nich czyta, niż je widzi i częściej się je krytykuje, niż się nimi zachwyca. No, przynajmniej jeśli akurat rozmówcy wierzą w stereotypy, a tak się składa, że badania Volkswagena to właśnie potwierdzają.

Obecnie po Polsce jeździ 6056 samochodów elektrycznych według PSPA, co jest oczywiście zaledwie promilem ogólnej liczby samochodów spalinowych. Wygląda jednak na to, że bardzo duży odsetek Polaków deklaruje chęć posiadania auta na prąd, bo aż 52% (18% zdecydowanie chciało, a 34% “raczej chciałoby”), podczas gdy zaledwie 23% jest im kompletnie przeciwnych. Ostatecznie zaledwie 25% nie jest w tej kwestii zdecydowanych.

Volkswagen ID3 1ST, zamówienia na VW ID3, VW ID3, ID3 1ST, pierwsza edycja ID3, zamówienia na elektrycznego Volkswagena

Czytaj też: Ten Model 3 Tesli nie lubił się ze swoją kierownicą

Czemu “zaledwie”, bo po prostu w Polsce częściej słyszy się o przeciwnikach, niż zwolennikach elektrycznych samochodów. Według badania okazuje się, że Polacy tak naprawdę nie wiedzą, że to, na co narzekają, producenci już dawno zapewniają. Ba! Aż 73% badanych jest zdania, że samochody elektryczne nie mogą być ładowane ze zwykłego gniazdka. 

Gdzie jest jeszcze problem? W zasięgu, ale zanim zaczniecie czytać dalej, lepiej usiądźcie. Badani mieli odpowiedzieć na pytanie, ile kilometrów dziennie (średnio) przejeżdżają samochodem i średnia wyniosła wtedy 51,3 km, ale wcześniejsze statystyki potwierdzają, że jeździmy mniej, niż nam się wydaje.

Tesla Model Y, Tesla, Model Y, Model X, Model S, wydajność Modelu Y

Idąc jednak dalej, z tezą, że samochody elektryczne mają za mały zasięg, zgadza się 76% respondentów. Poproszeni o wskazanie przedziału średniego zasięgu dzisiejszych samochodów elektrycznych najczęściej (22%) wskazano 151-200 km. Przedział do 50 km i 51-100 km wskazało aż 23% respondentów. Na zasięg przekraczający 300 km wskazał tylko co piąty (21%). To z kolei zasięg oferowany dziś przez wiele samochodów elektrycznych.

Jeśli z kolei mowa o tym, jaki minimalny zasięg powinny mieć EV, zakresy do 300 km wskazało aż 65% badanych, a co równie ciekawe, aż 28% wskazało zakresy do 100 km. Zasięgi przekraczające 400 km wskazał co czwarty respondent.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News