Nie samym CD Projekt Red człowiek żyje i choć 11 bit Studios nie dorównuje drugiemu polskiemu studiu – Techlandowi, to nadal możemy być z jego tworów dumni. Zwłaszcza z This War of Mine, które poniekąd nakreśliło sukces rodzimej firmy, pozwalając jej na stworzenie Frostpunka, który nie zdobył tak wielkiego uznania, ale i tak cieszy się sporą popularnością. Tym jednak razem skupiamy się na tej pierwszej grze, której infografikę ujawniło właśnie studio.
This War of Mine ma na karku już sporo lat, bo pierwotnie gra trafiła na PC w 2014 roku, aby rok później trafić na platformy mobilne, a w 2016 zawitać na PlayStation 4 oraz Xbox One. Finalnie trafiła nawet na Nintendo Switch, więc włodarze 11 bit Studios czerpali z tej gry pełnymi garściami, jeśli chodzi o zarobki. Potwierdzają to ujawnione właśnie informacje:
Okazuje się, że w sumie This War of Mine sprzedał się w nakładzie ponad 4,5 miliona egzemplarzy, z czego największą popularnością gra cieszyła się na terenie Stanów Zjednoczonych. Małą ciekawostką jest też fakt, że na zakup zdecydowała się nawet jedna osoba na Wyspie Bożego Narodzenia. Nic dziwnego – na konto tej gry wpadło ponad 100 nagród branżowych!
Ponadto z racji swojego sukcesu, 11 bit Studios przekazało pół miliona dolarów na organizację charytatywną War Child, a takie podsumowanie swojej przygody zakończyło zapowiedzią nowego epizodu This War of Mine Stories: Father’s Promise na iOS i Androida za jedyne 1,99$.
Czytaj też: CD Projekt Red otworzy swój własny sklep
Źródło: 11 bit Studios