Reklama
aplikuj.pl

Popularność webinarów w 2020 roku – wzrost liczby spotkań online o prawie 1000 procent

ClickMeeting, platforma webinarowa, opublikowała obszerny raport na temat wydarzeń online, które organizowano w ubiegłym roku. Liczby mówią same ze siebie – większość spotkań przenieśliśmy do sieci.

Ogromny wzrost popularność webinarów w 2020 roku

Pandemia koronawirusa zmusiła sporo osób do przerzucenia się w tryb pracy zdalnej. Uczniowie i studenci przeszli na zdalne nauczanie. Dodatkowo kontakty z rodziną i znajomymi też częściowo przenieśliśmy do sieci. Najnowszy raport ClickMeeting „State of Online Events 2021” dotyczy zarówno polskiego jak i globalnego rynku webinarów. Pokazuje on, że liczba organizowanych wydarzeń za pośrednictwem tej platformy wzrosła aż o 269 proc. zaś liczba uczestników o 262 proc. w stosunku do 2019 roku.

Największą popularnością cieszyły się webinary na żywo (1 541 925) i spotkania do 25 osób (649 367). ogólny wzrost wydarzeń online w Polsce wzrósł w 2020 roku aż o 953 proc., zaś liczba uczestników o 1037 proc. Wszystko w stosunku do 2019 roku.

Czytaj też: Google Chrome ułatwi korzystanie z wielu kart
Czytaj też:Aplikacja mObywatel pomoże w rozliczeniu e-PIT za 2020 rok
Czytaj też: Player – koniec darmowego oglądania i płatność za seans z reklamami

Również płatne webinary cieszyły się ogromną popularnością, bo na platformie ClickMeeting odbyło się ich aż 8580, zaś łączny zarobek wyniósł 7 556 943,59 zł na całym świecie. W Polsce – 2 495 815 zł.

Największą popularnością cieszyły się kursy i szkolenia (44,2 proc. wszystkich wydarzeń w Polsce), 36,5 proc. stanowiły wydarzenia powiązane z marketingiem i sprzedażą. Zaś pozostałe 19,3 proc. to zebrania zarządów, zespołów, małe konferencje, warsztaty czy rozmowy rekrutacyjne.

Dominka Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca z ClickMeeting mówi:

Średni czas trwania webinaru w zeszłym roku wyniósł 99 minut, natomiast spotkania były nieco krótsze i trwały średnio 65 minut. Webinary są doskonałym narzędziem sprzedażowym, pomagającym budować zaangażowanie odbiorców. Dlatego warto dodać je na stałe do strategii marketingowo-sprzedażowej i dbać o to, by były atrakcyjne dla uczestników.