Reklama
aplikuj.pl

Manualna skrzynia kontra PDK Porsche. Różnica w modelach 718 zaskakuje

Kiedy Porsche ujawniło zmiany w modelach 718 Boxster i 718 Cayman na rok modelowy 2021, już wtedy ogłoszono, że nadchodzi do nich opcja skrzyni PDK – dziś poznaliśmy szczegóły.

O wspomnianą skrzynię biegów, charakterystyczną dla Porsche, czyli dwusprzęgłową, najbardziej proszono w przypadku modelu 718 Cayman GT4, 718 Spyder i 718 Boxster/Cayman GTS 4.0. Teraz firma wyjawiła, jak bardzo obecność skrzyni PDK się „opłaca” pod kątem samej wydajności względem manualnej skrzyni biegów.

Według Porsche, modele 718 Cayman GT4 i 718 Spyder z opcjonalną skrzynią PDK przyspieszają do 96,5 km/h w 3,7 sekundy, czyli o całe 0,5 sekundy szybciej w porównaniu do wersji z manualem. Podobna prawidłowość zachodzi w modelach 718 Boxster i Cayman GTS 4.0. Tutaj również różnica sięga pół sekundy (3,8 vs 4,3 sekundy).

Wszystkie wymienione tutaj modele osiągają większy moment obrotowy, gdy są wyposażone w PDK o całe 10,85 Nm więcej, które uzupełniają standardowe 419 Nm z wolnossącego 4,0-litrowego silnika bokser o sześciu cylindrach. Skrzynie PDK, to również krótsze przełożenia siódmego biegu (0,71 w porównaniu do 0,62).

Czytaj też: Skoda Enyaq GT w wydaniu coupe na zdjęciach

Oprócz wyższego momentu obrotowego, 718 Cayman GT4 i 718 Spyder z PDK cechuje też wyższa przyczepność. Wynika to z faktu, że mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu działa z wyższymi wartościami blokowania. To co, chyba warto porzucić manualne skrzynie biegów?

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News