WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

Porsche Carrera Club Sport może być najlepszą chłodzoną powietrzem 911

Porsche skonstruowało tak wiele różnych wersji chłodzonego powietrzem modelu 911 przez lata, że ​​trudno wybrać obiektywnie tego możliwie najlepszego. Chociaż nie mamy doświadczenia, żeby nazwać tak naszego głównego bohatera, to sami musicie przyznać, że Porsche Carrera Club Sport z końca lat 80. było wyjątkowe. Oczywiście nie tylko ze względu na swoją limitowaną edycję. 

Czytaj też: Jeden z najrzadszych samochodów Porsche trafi wkrótce na aukcje

Produkcja trwała zaledwie dwa lata i nic dziwnego, bo model Club Sport z rodziny Porsche 911 był specjalną, bardziej lekką 911-tką z płaską V6 pod maską, która doczekała się ulepszonego wnętrza. To jednak nie był koniec, bo firma posunęła się do wielu patentów z myślą o zmniejszeniu masy i nawet zamówienia specjalnych naklejek CS (od Club Sport). Nic więc dziwnego, że niektórzy nazywają ten model najlepszym Porsche chłodzonym powietrzem, wśród których jest Harry Metcalfe z kanału Harry’s Garage:

Co ciekawe, specjalny Carrera Club Sport był tańszy niż model standardowy. Porsche postawiło w nim bowiem na właściwości jezdne, dlatego pominęło tylną wycieraczkę, światła przeciwmgielne, powłokę antykorozyjną… tylne siedzenia, radio, klimatyzację, elektryczne szyby, a nawet osłonę przeciwsłoneczną pasażera. Wszystko po to, aby zmniejszyć możliwie najbardziej jego wagę. Czy to się opłaciło? Raczej nie.

Carrera CS nie była popularna w tym okresie, a na całym świecie sprzedano tylko 340 sztuk. W rzeczywistości był nawet moment, w którym samochody te można było kupić naprawdę tanio z drugiej ręki. Ale te dni już dawno minęły, a Carrera Club Sport kosztują teraz swoje w stosunku do normalnych chłodzonych powietrzem modeli 911, dzięki ich rzadkości i lepszej dynamice jazdy.

Czytaj też: Camaro Z28 z 1981 roku trafił na sprzedaż z 85 kilometrami na liczniku

Źródło: Road and Track