Czekaliście na szczegóły na temat hybrydowych Cayenne na 2020 rok? Jeśli tak, to już nie musicie, bo Porsche ujawniło oficjalne dane na ich temat, wspominając też o dwóch najmocniejszych modelach Cayenne w historii, które tak naprawdę zaliczą debiut obok odświeżenia Cayenne E-Hybrid.
Czytaj też: Napędzany ogniwami wodorowymi Hyundai Nexo w testach IIHS
Zacznijmy może od tej pary nowych modeli Turbo S, które generują 670 koni mechanicznych i moment obrotowy o wartości 863 Nm. Wszystko za sprawą 4-litrowego silnika V8 o mocy 541 KM, który dostał kopa z zasługi podwójnego turbodoładowania i elektrycznego dodatku w postaci 134-konnej jednostki elektrycznej, która napędza te hybrydy typu plug-in (z zasięgiem 40 km w błogiej ciszy) do prędkości 96,5 km/h w 3,6 sekundy. Dorzućmy do tego ośmiobiegowy automat i Porsche ograniczy nam maksymalną prędkość do 293 km/h.
Te modele z turbodoładowaniem mają także 18-kierunkowe adaptacyjne fotele, 21-calowe koła AeroDesign, ceramiczne hamulce kompozytowe, dynamiczne sterowanie podwoziem, system wektorowania momentu obrotowego i system ładowania o mocy 7,2 kW. Tymczasem znacznie mniej zaskakujący Cayenne E-Hybrid Coupe dostał ośmiokierunkowe siedzenia i 20-calowe felgi.
Pod jego maską znajdzie się 3,0-litrowy turbodoładowany silnik V6 z identycznym silnikiem elektrycznym, co w obecnym modelu. Do 96,5 km/h wyciągnie się w 4,7 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 252 km/h, co i tak jest niezłym wynikiem. Zwłaszcza że amerykańskie ceny będą opiewać na 86400$, kiedy już Cayenne Turbo S E-Hybrid będzie dostępny za 161900 dolców, a na samym szczycie znajdzie się jego wersja Coupe za 164400$.
Czytaj też: Elektryczny silnik HET od Linear Labs obiecuje wiele
Źródło: New Atlas