Silnik to integralna część samochodu, nadająca całości charakteru i duszę, szczególnie w sportowych modelach. Pod maską BMW serii 8 Coupé znajdziemy jednostkę V8. Co wiemy na jej temat?
O powrocie serii 8 do oferty monachijskiego producenta aut pisaliśmy już w zeszłym roku. Wszyscy miłośnicy czterech kółek wiedzą, jak model 850i zapisał się w historii motoryzacji. Jest to nie tylko najlepiej prezentujące się BMW, o ponadczasowej linii, ale i technologiczne cudo docenione przez McLarena. Wszakże jednostka V12 używana w pierwszych modelach została przeniesiona do legendarnego już McLaren F1.
Nowe BMW serii 8 Coupé montowane jest w zakładach BMW w Dingolfing, natomiast produkowany będzie w głównym zakładzie firmy w Monachium. Równolegle z rozpoczęciem wdrażania nowego samochodu sportowego ukończono produkcję pierwszych egzemplarzy V8 do BMW M850i xDrive Coupé. Parametry jednostki napędowej wyglądają następująco: zużycie paliwa w cyklu mieszanym 10,5 – 10,0 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym 240 – 228 g/km. Warto dodać, iż widlasta ósemka o pojemności 4,4 l i mocy 530 KM powstaje w najstarszych zakładach BMW Group.
O charakterze nowego silnika V8 świadczą również procesy produkcyjne stosowane w monachijskiej fabryce. Powstaje on pod okiem wysoko wykwalifikowanych specjalistów, prowadzących każdy silnik przez indywidualny proces produkcji. Blok silnika, skrzynia korbowa i głowice cylindrów nowego V8 są dostarczane do Monachium z odlewni metali lekkich BMW Group w Landshut, montowane na nośnikach systemowych ze zintegrowanym modułem danych, a następnie obrabiane mechanicznie z najwyższą precyzją. Umożliwia to zapisywanie podczas procesu produkcyjnego wszystkich danych istotnych dla jakości, takich jak momenty dokręcania śrub czy luz zaworów. Ponadto główne elementy, czyli panewki, korbowody i głowice cylindrów, otrzymują indywidualny kod. Dzięki temu drogę każdego elementu można precyzyjnie prześledzić od momentu przyjęcia towaru aż po montaż.
Poprzez produkcję nowego silnika V8 w głównej siedzibie w Monachium BMW Group podkreśla znaczenie budowy jednostek napędowych w tych najstarszych zakładach produkcyjnych. Doświadczenie specjalistów z fabryki BMW w Monachium w zakresie mocnych i złożonych motorów napędowych wykorzystywane jest również w produkcji silników sześcio- i ośmiocylindrowych do aktualnych modeli BMW M oraz silników dwunastocylindrowych dla BMW M760Li xDrive i modeli Rolls-Royce’a.
Źródło: materiały prasowe.