WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

Poznajcie flagowy samochód RS od Ultima

Jestem pewny, że niewielu z Was kojarzy nawet małą brytyjską firmę motoryzacyjną, jaką jest Ultima. Ta specjalizuje się w produkcji lekkich samochodów o średniej mocy w niewielkim nakładzie, ale tym razem zaszalała i zaprezentowała swój flagowy samochód RS. 

Czytaj też: Obejrzyj jak przerobione Audi Quattro S1 zalicza ćwierć mili

Ultima RS ma podobną stylistykę do wcześniejszego GTR, choć nie ominęły jej pewne znaczące zmiany. Nowy model ma kilka poważnych ulepszeń aerodynamicznych w postaci otworów na błotnikach, dyfuzora z włókna węglowego, większego tylnego spojlera oraz dwóch „diving planes” (w języku polskim trudno znaleźć odpowiednik) na przodzie. Przód przemawia wręcz obłością z myślą o aerodynamice i docisku do powierzchni, a tył szczerzy się nam dwoma wydechami w otoczeniu tylnych świateł.

Jednak to, co w Ultima RS jest najlepsze, leży tradycyjnie w komorze silnika. Chętni na ten supersamochód klienci mogą wybierać spośród sześciu różnych silników V8 Chevroleta. Mowa dokładnie o jednostkach LS3, LS7, LSA, LT1, LT4 oraz LT5. Specyfikacja zwłaszcza trzech ostatnich silników są oszałamiająca, bo ta najwydajniejsza ze sprężarką jest dostępna w dwóch kolejnych wersjach o mocy 800 i 1200 koni mechanicznych. To sprawia, że Ultima RS z możliwie najwydajniejszym silnikiem rozpędza się do setki w 2,3 sekundy, pokonuje ćwierć mili w 9,2 sekundy i maksymalnie dobija do 402 km/h. W tym wydaniu Ultima RS jest więc supersamochodem i nic dziwnego, patrząc po zaledwie 920-kilogramowej wadze.

Tą mocą zajmuje się sześciobiegowa manualna skrzynia biegów Porsche typu H, która wysyła moc na tylne koła. W zawieszeniu zastosowano wszystkie wahacze poprzeczne oraz amortyzatory sprężynowe z regulowanym zderzakiem, odbiciem i wysokością jazdy. Czterotłokowe hamulce AP Racing stawiają pieczę nad 19-calowymi kutymi felgami aluminiowymi owiniętymi w opony Michelin Pilot 4S, choć istnieje też możliwość zamiany na sześciotłokowe hamulce i opony Sport Cup 2. Ceny zaczynają się od 60000$ funtów, choć kolejki są naprawdę długie.

Czytaj też: Jak powstają samochody Rimac?

Źródło: Road and Track