McLaren ogłosił wreszcie cenę swojego najnowszego modelu Longtail, czyli supersamochodu McLaren 765LT, którego książeczki zamówień już ruszyły, opiewając na 765 egzemplarzy.
McLaren w ogłoszeniu stwierdził, że zalecana cena detaliczna 765LT wynosi 358000 dolarów, wśród których znajduje się zestaw opcji z McLarena 720 o wartości około 50000$. Umówmy się jednak, że to spora różnica, bo cena wywoławcza McLaren 720S wynosi 299000$, co sprawia, że za 765LT można kupić 720S, na którym bazuje i jeszcze jakieś nowe Porsche.
Musimy jednak stanąć w obronie marki, bo wyposażenie nieco tę cenę uzasadnia. Czy to przez przednie błotniki z włókna węglowego, czterorurowy sportowy układ wydechowy z tytanu, ultralekkie 10-ramienne kute felgi aluminiowe wykończone platyną i zabezpieczone tytanem śruby.
Wewnątrz jest równie ciekawie (via Motor1), bo nie zabrakło w nim Alcantary, wyboru między siedzeniami wyścigowymi z włókna węglowego i podgrzewanymi fotelami sportowymi z pamięcią mocy, wielu elementom z włókna węglowego i dodatkami pokroju mat premium.
Czytaj też: Nowa terenowa Toyota wjeżdża do polskich salonów
Warto przypomnieć, że 765LT to zasadniczo 720S. Moc czerpie z 4,0-litrowego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem, ale ta została zwiększona z 710 do 755 KM, podczas gdy moment obrotowy wzrósł do 800 Nm, czyli o 30 Nm. Wszystko za sprawą nowych kutych aluminiowych tłoków, trójwarstwowej uszczelce głowicy Senna, dodatkowej pompie paliwa, nowej pompie oleju oraz czterotorowemu wylotowi z tytanu, który jest o 40 procent lżejszy niż jednostka 720S.
Siedmiobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów została ulepszona o materiały z „Formuły 1” i przekładnię zoptymalizowane pod kątem reakcji przepustnicy i szybszego przyspieszenia na biegu. Sprint do setki? Zaledwie 2,7 sekundy, a do 200 km/h w 7,2 sekundy.
Układ napędowy nie jest jedyną zaktualizowaną wersją 765LT. Nowy pakiet aerodynamiczny zawierający rozdzielacz z włókna węglowego, zderzaki, dyfuzor, boczne listwy progowe i skrzydło, pomaga wygenerować o 25 procent większą siłę docisku niż w przypadku 720S.
Przednia maska, błotniki i drzwi mogą być również opcjonalnie wykonane z włókna węglowego. Nic dziwnego, kiedy to nawet wspornik tablicy rejestracyjnej jest z niego. Nawet szyba przednia i szyby boczne stały się cieńsze, aby zaoszczędzić na wadze, podczas gdy słupek C i tylne szyby są wykonane z poliwęglanu, co sprawiło, że waga sięgnęła 1339 kg.