Premiera BMW M3 i M4 Competition xDrive 2022. Droższe, ale szybsze

premiera BMW M3, M4 Competition xDrive 2022

Wreszcie możemy spojrzeć, co dokładnie mają do zaoferowania nowe BMW M3 i M4 Competition, które porzucają zupełnie opcję manualnej skrzyni na rzecz automatu z napędem xDrive, czyli na wszystkie koła.

BMW M3 i M4 Competition xDrive 2022 droższe, ale szybsze

Występujące ze sobą tradycyjnie w parze, BMW M3 i M4 Competition xDrive 2022 są pierwszymi modelami w historii M3 i M4, które oferują napęd na wszystkie koła. Razem z tym przyszedł jednak wymóg dostępności wyłącznie ośmobiegowej automatycznej skrzyni biegów z przeniesieniem momentu obrotowego zaprojektowanego przez ZF. Dodatkowy sprzęt, to wprawdzie dodatkowa waga, ale związane z nim zalety są zdecydowanie tego warte.

Czytaj też: Pożegnanie BMW M2. To najpewniej najmocniejsze M2 Competition w historii

Premiera BMW M3 i M4 Competition xDrive 2022. Droższe, ale szybsze

Ciągle oba modele napędza sześciocylindrowy silnik rzędowy z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 3,0 litra, który generuje 510 KM mocy i 650 Nm momentu obrotowego, ale automat w połączeniu z napędem AWD zrobił swoje. Teraz M3 Competition xDrive i M4 Competition xDrive są najszybsze w całej ofercie, bo do setki rozpędzają się w 3,4 sekundy, czyli o 0,4 sekundy szybciej. Elektronicznie są ograniczone do 250 km/h maksymalnej prędkości, ale opcjonalny pakiet M Performance zmniejsza ten ogranicznik do 290 km/h.

Czytaj też: Co pokazują zdjęcia szpiegowskie BMW M4 CSL? Nowość nadchodzi

Poza szybszym przyspieszaniem, modele M3 i M4 Competition mają dostęp do momentu obrotowego w większym stopniu zarówno podczas przyspieszania, jak i podczas dynamicznej jazdy. Napęd xDrive automatycznie przenosi bowiem moment obrotowy między dwiema osiami poprzez elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe. Podczas normalnej jazdy z włączonym domyślnym ustawieniem napędu na 4 koła moment obrotowy jest przenoszony na tylną oś i przekazywany na przednie koła tylko wtedy, gdy zachodzi potrzeba dodatkowej trakcji.

Więcej technologii, to również wyższa cena względem wersji z napędem RWD, dlatego BMW M3 Competition xDrive będzie kosztowało 76900$, a M4 Competition xDrive 78800$, czyli w obu przypadkach podwyżka sięga 4100$.